Vés al contingut principal

Analitzen les noves professions relacionades amb la igualtat de gènere

09 feb. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Les polítiques d'igualtat de gènere estan propiciant l'aparició de nous perfils professionals. El proper 11 de febrer, el Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT) de la UAB organitza una trobada sobre el projecte europeu PASSAGE a la Facultat d'Economia i Empresa.
Estudiants
El proper 11 de febrer, a les 12 h, la sala de graus de la Facultat d'Economia i Empresa acollirà la jornada "Professionalització d'oficis de gènere. Promovent la igualtat de gènere al treball". Aquesta trobada, que organitza el Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT), forma part del projecte europeu Professionnalisation Aux SavoirS Autour du Genre et l'Égalité (PASSAGE), coordinat per la Universitat de Lió 2 i on participen, a més de la UAB, altres institucions de França, Itàlia, Bèlgica, Finlàndia, Romania i Suïssa.

L'objectiu és debatre sobre els nous perfils professionals relacionats amb les polítiques d'igualtat de gènere i el reconeixement d'aquestes noves figures encara en construcció. La jornada vol aplegar persones implicades en la igualtat de gènere al món laboral des de diferents perspectives: responsables polítics, sindicalistes, tècnics d'igualtat i acadèmics.

El degà de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia, Joan Botella, oferirà unes paraules de benvinguda i, tot seguit, intervindran la coordinadora de PASSAGE a la UAB, Pilar Carrasquer, i les coordinadores europees del projecte, Laurence Tain i Corinne Rostaing. La jornada continuarà amb tres ponències a càrrec de representants dels àmbits institucional i associatiu sobre els tècnics superior en promoció de la igualtat de gènere, sobre la figura de l'agent d'igualtat d'oportunitats i sobre la consolidació i convicció dels professionals de la igualtat.

Dins de