Vés al contingut principal

Analitzen la relació entre la raça, l'estatus social i la justícia ambiental

06 oct. 2014
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El professor de la Universitat de Michigan Paul Mohai imparteix la xerrada “Què va ser primer, les persones o la contaminació?" dijous, 9 d’octubre, a les 12 hores, a l’Edifici ICTA-ICP, en el marc del projecte EJOLT.
Conferència de Paul Mohai sobre raça, estatus social i justícia mediambiental
Els residus tòxics i la seva relació amb la raça als EUA han provocat considerables investigacions i debats durant les passades dècades, concretament sobre l’existència de desigualtats socioeconòmiques i racials en vers una gran varietat d’emplaçaments mediambientals perillosos. A través d’avenços recents, moltes de les incerteses sobre la magnitud d’aquestes disparitats s’han pogut resoldre. Però també hi ha hagut incerteses sobre les causes de les disparitats.

Per a Paul Mohai, la qüestió més fonamental de totes – Què fou primer, les persones o la contaminació? – encara ara ha de ser resolta de manera efectiva. I planteja d’altres com ara: les desigualtats existents avui en dia són resultat d’un patró històric de construir instal·lacions contaminants en comunitats pobres i de minories ètniques?, o en canvi són el resultat de  canvis demogràfics després de la creació dels emplaçaments? Mohai parlarà sobre com actualment s’estan aplicant avenços metodològics a nivell d’anàlisis nacional com el GIS o altres amb la intenció de respondre aquestes preguntes i també d’identificar quins són els factors racials, factors de mercat i sociopolítics que afecten en les desigualtats mediambientals avui en dia.

El professor Mohai és un dels primers i màxims contribuïdors del creixent cos d’investigació quantitativa que van examinar els desproporcionats obstacles mediambientals existents en la població de baixos recursos i poblacions de color als Estats Units. Actualment la seva investigació es centra en estudis a nivell estatal i examina les causes de les desigualtats mediambientals per raça i renda. També examina com el rol dels factors mediambientals en les desigualtats socioeconòmiques i de raça afecten a la salut. Una altra de les seves línies d’estudi és sobre els obstacles contaminants a prop de els escoles, com aquests obstacles es relacionen amb els resultats acadèmics dels estudiants i la seva salut.

Dins de