Vés al contingut principal

Analitzen l’interès econòmic que generen els programes d’avaluació d’estudiants

06 feb. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Gita Steiner-Khamsi, experta internacional en educació comparada i polítiques educatives globals, parla sobre l’Informe PISA i el TIMSS, centrant-se en les causes de la seva difusió i desenvolupament i en el seu impacte en la reforma i la indústria educatives. Divendres, 10 de febrer, a les 15 h, a la Facultat de Ciències de l’Educació.
Gita Steiner-Khamsi
Com està influint la proliferació de les avaluacions internacionals a gran escala dels resultats d'aprenentatge dels estudiants en la transformació de l’educació i la governança dels sistemes educatius? Hi ha raons per a la participació en aquests programes? Quin és l’impacte del ràpid avançament de la indústria de l’educació global sobre l’educació pública?

Gita Steiner-Khamsi aborda aquestes qüestions en la seva conferència “Understanding Business Interest in International Large-Scale Student Assessment: A Focus on PISA and TIMSS”. La investigadora presenta els resultats d’un estudi recent on ha analitzat el paper de tres mitjans de comunicació econòmics - Financial Times, The Economist i Wall Street Journal- a l'hora d'emmarcar i explicar els resultats dels programes PISA (Programme for International Student Assessment) i TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study), les solucions polítiques que ofereixen i els seus efectes en la proliferació de l’anomenada indústria educativa.

Professora d’Educació Comparada i Internacional i Catedràtica de “International and Transcultural Studies” al Teachers College, de la Columbia University de Nova York, Gita Steiner-Khamsi és una de les investigadores internacionals més reconegudes en el camp de l'educació comparada i les polítiques educatives a nivell global. Els seus treballs recents més destacats inclouen llibres com Policy Borrowing and Lending, World Year book of Education (2012), o The Emergence and Structuring of the Global Education Industry: Towards an Analytical Framework, World Yearbook of Education (2016), entre d’altres.

La conferència de la professora Steiner-Kahmsi és una iniciativa conjunta del Màster Oficial en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global (GLOBED) i del Màster Oficial de Recerca en Educació.

Dins de