Vés al contingut principal

Alumnes de batxillerat de tot Catalunya, distingits als Premis Argó

05 jul. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El Premi Argó atorga tres premis i quatre mencions honorífiques per a cada categoria: Àmbit Argó (els que han seguit l'assessorament Argó durant el curs) així com en els àmbits específics de Ciències, Biocències i Ciències de la Salut, Tecnologia, Humanitats, Ciències Socials i Arts.
PremisArgo2016
En aquesta tretzena edició del Premi Argó -que organitza l'Institut de Ciències de l'Eduació (ICE) de la UAB- s'han presentat 449 treballs de recerca i s'han distingit un total de 49 treballs: 21 premis i 28 mencions honorífiques, repartits en les set categories i àmbits. Els primers premis de cada àmbit han obtingut com a premi la matrícula gratuïta per cursar el primer curs de Grau a la UAB, així com un obsequi. La resta de treballs distingits han obtingut un obsequi.

Els primers premis han estat per a Josep Daura Casanovas (Àmbit Argó), de l'INS El Castell (Esparraguera) amb un treball sobre "Els anys difícils de la postguerra"; Andrea Alén Monterrubio, de l'INS Ramón Turró i Darder (Malgrat de Mar) (Àmbit Ciències), amb un treball sobre la física del patinatge; Òscar Castillo Agudo i Elvira Pardo Villanueva, de l'INS Frederic Mompou (St.Vicenç dels Horts), sobre la "Influència del Llobregat en el fitoplàncton marí" (Àmbit Biociències i Ciències de la Salut).

També han rebut el primer premi Gerard Martínez Garrido i Albert Risco Patiño, de l'INS Mercè Rodoreda de l'Hospitalet de Llobregat, amb un treball sobre el "Disseny d'un detector d'obstacles per persones am discapacitat visual" (Àmbit de Tecnologia); Joan Antoni Forcadell Sánchez, de l'INS Ramon Berenguer IV (Amposta) amb un treball sobre l'estudi de les relacions personals i literàries de Sebastià Juan Arbó a partir del seu fons arxivístic (Àmbit d'Humanitats); Queralt Sala Cabrera, de l'INS Torre del Palau (Terrassa) amb un treball sobre "Joaquim Sala i Prat, un sobrevivent de la barbàrie nazi" (Àmbit de Ciències Socials); i Maria Vilaseca Miguel, de l'INS Can Jofresa (Terrassa), amb un treball sobre "El procés creatiu d'un curtmetratge d'animació" (Àmbit d'Arts).

El lliurament dels premis es va fer el passat 21 de juny a la sala d'actes de l'edifici del Rectorat de la UAB.
Transició entre la secundària i la universitat
Argó és el nom del Programa de transició entre la secundària i la universitat que l’Autònoma va endegar el curs 2003-2004. El nom del Programa s’inspira en la llegenda dels argonautes i més en concret en el nom del vaixell que els va portar als confins del món.

Aquest programa ofereix assessorament i suport als estudiants de batxillerat i de cicles formatius en el seu pas a la universitat, també ofereix actualització de coneixements per al professorat i la possibilitat de conèixer centres d’estudis, projectes i recerques que es fan a la UAB.

L’etapa de transició comença als centres de secundària quan els estudiants trien una determinada branca del batxillerat i comencen a cercar i rebre informació sobre les diferents estudis universitaris i acaba quan han cursat el seu primer curs a la Universitat. Per als joves estudiants és una etapa plena de dubtes i de decisions, s’han d’enfrontar al desconeixement de les pròpies motivacions i capacitats i necessiten informació, orientació i suport. Quan finalment arriben a la Universitat necessiten un bon acolliment i un tracte facilitador per part de la institució universitària.

Podeu consultar el llistat d'alumnes i treballs premiats aquí.

Dins de