Vés al contingut principal

Albert Rimola parla de la pols de l'univers a la conferència de Sant Albert

05 nov. 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La conferència “La pols de l’univers: una 'brutícia' imprescindible per a la química… i la vida” tindrà lloc el proper 11 de novembre a les 13 hores a través de la plataforma Microsoft Teams.

Albert Rimola

El dimecres 11 de novembre, a les 13 hores, es celebrarà la conferència “La pols de l’univers: una 'brutícia' imprescindible per a la química…i la vida”, mitjançant la plataforma Microsoft Teams. L’acte, que anirà a càrrec d’Albert Rimola, professor del Departament de Química de la UAB, es celebra amb motiu del patró de les Facultats de Ciències i  Biociències de la UAB, Sant Albert. Es podrà seguir l’acte en directe a través d’aquest enllaç

L’Albert Rimola és llicenciat en Química (2002, UAB) i doctor en Química Teòrica i Computacional (2007, UAB). Entre el 2007 i el 2009 va fer una estada post doctoral a la Universitat de Torí i al 2010 es va reincorporar al Departament de Química de la UAB. Actualment, és investigador Ramón y Cajal al mateix Departament des del 2017. La seva recerca se centra en l’ús de la química computacional per estudiar processos relacionats amb l’evolució química primordial en contextos astroquímics i de química prebiòtica, en què les superfícies sòlides hi tenen un paper rellevant. Va obtenir el 2019 un Consolidator Grant de l’ERC per a terme del projecte QUANTUMGRAIN, l'objectiu del qual és desvelar definitivament la química dels grans de pols interestel·lar. Ha publicat al voltant de 85 treballs científics en revistes i llibres internacionals i ha liderat diversos projectes finançats. Actualment és el responsable de la UAB d’un projecte europeu ITN-MSCA iniciat el 2019 també relacionat amb l’astroquímica.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Educació de qualitat