Vés al contingut principal

Agustí Nieto-Galan reflexionarà sobre ciència i democràcia a la Facultat de Ciències

02 març 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El proper 18 de març, en el marc del 50è aniversari de la Facultat de Ciències de la UAB, tindrà lloc la conferència-debat “Ciència i democràcia. Algunes reflexions en temps d’incertesa”, a càrrec d’Agustí Nieto-Galan. L’activitat tindrà lloc a la sala d’actes de la Facultat de Ciències a les 12h.
Edifici de la Facultat de Ciències i de la Facultat de Biociències
En el context de les activitats de celebració del 50è aniversari de la Facultat de Ciències de la UAB, el proper 18 de març a les 12h, l’investigador Agustí Nieto-Galan oferirà la conferència “Ciència i democràcia. Algunes reflexions en temps d’incertesa”, a la sala d’actes de la facultat, i posteriorment s’obrirà un debat sobre el tema.

En paraules de Nieto-Galan, “aquesta conferència pretén fer-nos reflexionar sobre aquesta relació inevitable entre ciència i democràcia, entre la recerca científica (el coneixement en un sentit ampli), i la seva influència a l’esfera pública. A través d’alguns exemples històrics del segle XX (que en bona mesura ens transportaran a l’època històrica viscuda per la Facultat de Ciències de la UAB), es discutiran qüestions de gran actualitat com el canvi constant d’especialitats o disciplines; la irrupció del gènere; l’impacte dels mitjans de comunicació en l’autoritat del científic; la importància (no sempre prou valorada) de l’ensenyament i de la divulgació; i el paper de la participació ciutadana en temes com el canvi climàtic, les energies renovables, la salut pública o els productes químics de síntesi. El llegat d’Albert Einstein, Linus Pauling, Rachel Carson, entre d’altres, ens ajudarà a perfilar un “científic-ciutadà”, protagonista ja inevitable de la nova cultura del segle XXI”.

Agustí Nieto-Galan és Catedràtic d'Història de la Ciència a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i investigador "ICREA Acadèmia" (2009 & 2018). Enginyer químic, llicenciat i doctor en Història, ha estat investigador de la Modern History Faculty de la Universitat d'Oxford, i del CNRS a París, i director del Centre d'Història de la Ciència (CEHIC) de la UAB, en el període 2010-2016. La seva recerca s'ha centrat en la història de la química (segles XVIII-XX), la història de la divulgació científica (segles XVIII-XX), la història urbana de la ciència, i les relacions entre ciència i política al segle XX. El seu últim llibre es titula: The Politics of Chemistry. Science and Power in 20th-Century Spain (Cambridge University Press, 2019).

Dins de