Vés al contingut principal

Actuacions de jardineria al campus

13 des. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Entre els mesos de desembre i gener s'estan duent a terme actuacions que estan coordinades pel grup de treball de jardineria. Aquest grup està format per professors de la UAB, tècnics de la Unitat d'Infraestructures i de Manteniment, de l'Oficina de Medi Ambient i de l'empresa de jardineria de la UAB.
Imatge noticia plantació arbres al campus
La UAB està duent a terme diverses actuacions per tal de disminuir el consum d’aigua i els recursos destinats al manteniment de les rotondes i mitjanes del campus.

Una de les actuacions previstes és la de reformar la part central de l'Avinguda de Can Domènech en el tram comprès entre les rotondes de la Ronda de la Font del Carme i la rotonda d'accés al carrer de la Vinya (on hi ha entre d'altres, la facultat de Ciències de la Comunicació). La gespa i els baladres se substituiran per ginkgos (Ginkgo biloba), vegetació arbustiva que suporta bé la sequera i el fred (sàlvia, espígol, eufòrbia, serpoll,...) i grava decorativa. S’instal·larà també reg per goteig, per tal de poder fer alguns regs de suport durant els primers anys d’implantació de la vegetació. Aquesta actuació forma part de les millores que l’empresa Talher S.A. va oferir al darrer concurs de jardineria. Al document es pot consultar la simulació de com quedarà la zona un cop executat el projecte.

Altres actuacions es duran a terme, per motius de seguretat, a la riera de Can Magrans, en el tram comprès entre la plaça Cívica i la Biblioteca de Ciències Socials, on es talaran alguns pollancres perquè ja s'ha produït alguna caiguda a la zona. A partir del gener, els pollancres talats se substituiran per altres espècies de ribera més adaptades a un entorn de zona enjardinada i que puguin afavorir la presència d'avifauna. La proposta de la nova vegetació s'ha consensuat amb el grup de treball de jardineria de la UAB. Es plantarà la vegetació arbustiva de la mitjana de l'Avinguda de Can Domènech i es revegetarà el tram de la vora de la plaça Cívica de la riera de Can Magrans.

A partir del gener de 2017, també es talaran cinc pollancres del carrer de les Cases Sert i se substituiran per acers (Acer freemani ‘autumnn blaze’) de la mateixà espècie dels que es van plantar fa tres anys a la travessera de Can Miró.

La informació s'anirà actualitzant periòdicament al web de l’Oficina de Medi Ambient.

Dins de