Vés al contingut principal

Acte de reconeixement de les persones jubilades

19 oct. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El 19 d’octubre, a les 12 h, va tenir lloc a la sala d’actes del Rectorat l’homenatge al personal jubilat de la UAB. L’acte va comptar amb l’assistència del rector, Javier Lafuente, la secretària general, Esther Zapater, i el gerent, Jaume Tintoré.

Acte d'homenatge al personal jubilat

La UAB va retre homenatge a les persones jubilades durant l'any 2022, en un acte que va tenir lloc a la sala d’actes del Rectorat el 19 d’octubre a les 12 h.

Aquesta trobada tan emotiva va aplegar tot el personal, tant docent i investigador com d’administració i serveis, que s’havia jubilat durant l'any 2022, després de treballar durant molts anys a la UAB, alguns durant tota la seva vida laboral.

Esther Zapater, secretària general, va recordar que «tots som comunitat i hem treballat plegats per fer d’aquesta universitat una de les millors del món», i va agrair la dedicació de tot el personal perquè «aquesta universitat és el que és avui gràcies a tots vosaltres». «La vostra contribució ha estat cabdal», va afegir. També es va referir als records que deixen les persones després de passar per la UAB.

A continuació, va donar la paraula a Ricard Marcos, professor jubilat, que va parlar en representació del personal docent i investigador. Marcos va fer un repàs de la seva trajectòria a la UAB, i va explicar per què hi segueix vinculat: «Ara soc codirector de dos projectes i gaudeixo moltíssim». A continuació, va desitjar sort als companys que han decidit posar un punt i a part a la seva trajectòria.

Per la seva banda, Jaume Tintoré, gerent de la UAB, va dirigir unes paraules als assistents, de les quals destaquem les següents: «Al llarg de la vostra vida, segur que hi ha hagut moments que heu estat fent feina per encàrrec o per iniciativa pròpia i no heu estat prou reconeguts. Heu de tenir aquest reconeixement». També va fer ressaltar que «formeu part d’una generació en què la cultura de l’esforç i del compromís la portem a dintre. Aquests valors han acabat implantant-se en la pròpia cultura de la UAB, perquè heu caminat junts amb la institució. La UAB ha crescut i s’entén mirant-vos a vosaltres».

El gerent va donar pas al discurs de Tere Asenjo, administrativa jubilada, que va parlar en nom del personal d’administració i serveis. Va començar el seu discurs dient que «la tecnologia és molt important, però no cal oblidar la proximitat de les persones. Les persones configuren la universitat. Darrere de cada èxit, hi ha una persona». I va afegir: «formem part d’aquesta comunitat universitària de la qual em sento molt orgullosa». Va destacar el paper tan important del personal d'administració i serveis per tal que el personal docent i investigador faci la seva tasca. Va finalitzar dient: «ara soc propietària del meu temps», i va reiterar: «estic molt orgullosa de formar part de la UAB, però ara em dedico a la meva família».

A continuació, els membres de la mesa presidencial van fer entrega d’un obsequi a cadascuna de les persones jubilades.

El rector, Javier Lafuente, va cloure l’acte remarcant que «la UAB és la millor universitat gràcies a les persones», i també «és esforç, dedicació, vocació i lideratge». Va reconèixer la manca de personal i va finalitzar agraint la feina i recordant a les persones jubilades que «la UAB sempre serà casa vostra. La UAB és part vostra».

L'acte també es va seguir en directe i ha quedat enregistrat al canal Youtube de la UAB. Podeu veure les fotografies de l'acte a l'àlbum de l'homenatge.

Dins de