Vés al contingut principal

Acte de reconeixement de les Beques per alumnat en cerca de refugi

29 juny 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El Programa d’Acollida de persones en cerca de refugi va organitzar el 21 de juny un acte amb tots els beneficiaris de les Beques Enginy per concloure el curs i valorar les seves experiències personals.

Artem Reshetnikov, antic alumne de la UAB, explica el seu pas per la universitat

El passat dilluns 21 de juny a les 10h, el programa d’Acollida va organitzar un acte de cloenda del curs per a estudiants universitaris en situació de refugi i beneficiaris de les Beques Enginy de suport a l’estudi.

Les Beques Enginy, una convocatòria de la Fundació Caixa Enginyers que s’ha engegat aquest curs, permeten complementar Com a iniciativa complementària a les beques  #UABRefugi i compensar aquelles situacions que dificulten l’evolució acadèmica dels i les estudiants refugiades de la UAB en situació d’especial vulnerabilitat. Són un ajut per a despeses directament relacionades amb els estudis en curs a la UAB durant el curs 2020-2021.

L’acte de clausura es va celebrar de forma presencial a la Sala Teatre de la UAB i va comptar amb la participació de Jordi Prat, director de la FAS, Esther Zapater, secretària general de la UAB, Iñaki Irisarri, responsable de la Fundació Caixa d’Enginyers, i l’alumnat beneficiari de les Beques Enginy.

L’objectiu de la trobada, com va assenyalar Jordi Prat a l’inici, va ser generar un espai per poder escoltar les experiències de les persones que s’havien beneficiat de les Beques i obrir un debat sobre els reptes que han d’afrontar dia a dia i la millor manera d’encarar-los. També va donar les gràcies a tots els agents que van fer possible el programa d’acollida, com el govern de la UAB, o Caixa d’Enginyers.

A continuació, es va presentar a Artem Reshetnikov, un antic alumne del Màster en Modelització de la Ciència que també havia format part del programa d’Acollida. Durant la seva intervenció, va explicar el seu pas per la universitat i va ressaltar la importància de l’educació per arrencar i construir un futur millo r. Ara, Artem treballa al Barcelona Supercomputing Center i està molt agraït d’haver format part de l’experiència universitària a la UAB.

En aquest espai també es va donar veu a l’alumnat actual i es va obrir un debat en què cada u va compartir els reptes personals que havien de superar i les dificultats a les quals s’enfrontaven diàriament per poder seguir estudiant. Durant les seves intervencions, es van destacar els reptes econòmics, administratius, idiomàtics, de dificultat de trobar informació, i de falta de coneixements bàsics. I també van exposar la sensació general de confusió i desorientació quan van arribar a Espanya i van haver d’adaptar-se a la seva nota situació.

Després del debat, es va donar pas a Iñaki Irisarri, responsable de la Fundació Caixa d’Enginyers, que va exposar el compromís que tenen per una societat més justa i cohesionada i que seguiran treballant per millorar les condicions i donar suport a les persones en situació de vulnerabilitat social que vulguin tenir accés o continuar els seus estudis superiors.

Per últim, Esther Zapater, secretària general de la UAB, va tancar l’acte amb la declaració que la UAB té la màxima de l’excel·lència en docència, investigació i transferència que la situa bé en els rànquings. Però que està en l’ADN de la universitat garantir l’accés a l’educació superior com un projecte de vida. I amb el convenciment que la formació universitària pot canviar les perspectives de futur, se segueix treballant per a  la millora de les pràctiques universitàries en favor dels drets de les persones refugiades.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

Dins de