Vés al contingut principal

Acte de cloenda de la 25a edició del Programa Universitat-Empresa

08 jul. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Més de 1.800 estudiants han participat al Programa Universitat-Empresa de la Facultat d'Economia i Empresa al llarg dels darrers 25 anys. El 15 de juliol passat, va tenir lloc la cloenda de la darrera edició en un acte que va aplegar els estudiants, les seves famílies, el professorat i les empreses implicades.
Acte de cloenda del Programa Universitat-Empresa
El 15 de juliol van ser lliurats les mencions i premis del Programa Universitat-Empresa (PUE), que arribava aquest curs a la vint-i-cinquena edició, en un acte a la torre Agbar de Barcelona. Els estudiants participants van agrair l'organització d'una iniciativa "de referència, innovadora i pionera", segons les paraules del rector de la UAB, Ferran Sancho.

Enguany, han participat al Programa 87 estudiants; d'aquets, 11 han realitzat pràctiques internacionals. Des que va començar el programa, el curs 1989-1990, hi han passat 1.837 estudiants en total. Pel que fa a les empreses, enguany han estat 45 les que han participat al programa.

El rector va expressar també el seu agraïment, en nom de la Universitat, a l'equip organitzador del PUE, al personal docent i a les empreses implicades. Va lloar especialment la tasca del professor Enric Ribas, del Departament d'Empresa, que va "tenir l'energia necessària per tirar el programa endavant" tant als seus orígens com durant aquests 25 anys de trajectòria. I, dirigint-se als estudiants, Sancho els va desitjar "una vida professional plena d'èxits".

Iván Moreta i Josep Prat, en nom dels estudiants del Grau d'ADE, i Carles Sánchez, en nom dels estudiants del Grau d'Economia, van sumar-se a l'agraïment al professor Ribas ("la lletra E de PUE també és teva", va afirmar Sánchez) i van explicar diverses anècdotes d'aquests anys transcorreguts a la Facultat. En el decurs de l'acte, van ser lliurats les mencions a tots els participants al PUE de la darrera promoció i les Beques Universitat-Empresa, premis als millors treballs de fi de grau.

Edgar Bravo va rebre la beca al millor treball de fi de grau per "El impacto del AVE en el turismo, el empleo y la actividad económica". El segon millor treball va ser "Anàlisis dels efectes de la reforma laboral de 2010: ha contribuït la reforma a la millora del mercat de treball?", de David Balcells. I els tres accèsits van ser concedits a Antonio Ramos ("La interrelación entre el riesgo bancario y el riesgo soberano"), Ernesto María Gavassa ("What’s wrong with the Spanish job market?") i Maria Magdalena Cañellas ("Factors que condicionen la creació de noves empreses i el seu posterior creixement. El cas del Parc de Recerca de la UAB"). Segons Antoni Serra Ramoneda, catedràtic del Departament d'Empresa i exrector de la UAB que va presidir el jurat, van tenir "molta feina per triar els premis" degut a l'alta qualitat dels textos presentats.

"Visió estratègica"

Jordi Massó, degà de la Facultat d'Economia i Empresa, va tenir unes paraules d'agraïment a la "dedicació absoluta" de l'equip del PUE i va comentar que el programa és un els motius del bon posicionament de la Facultat i dels seus estudis. El degà es va subratllar als nous titulats per afirmar que "el món que us trobareu ara és complicat però també és vostre i us necessita".

Carlos Guallarte, director del PUE, va elogiar la qualitat dels estudiants participants "tant per la seva nota d'entrada com per l'avaluació dels tutors" i va explicar que la majoria d'ells ja tenen encaminada la seva inserció laboral. Guallarte va expressar la importància de la internacionalització del PUE, que du tots els anys estudiants a fer pràctiques a l'estranger.

Per la seva banda, Francesc Castañer, president de Nestlé España S.A. (una de les empreses implicades al PUE), va elogiar també la "visió estratègica" d'Enric Ribas en impulsar aquest programa i va destacar que els participants "surten molt ben preparats" gràcies a la formació dual que implica el PUE.

Menció al títol de grau

El Programa Universitat-Empresa està destinat als estudiants de tercer i quart curs dels graus d'Economia i d'Administració i Direcció d'Empreses (ADE). Entre els sol·licitants, la Comissió d'Admissió selecciona els estudiants en funció de l'expedient acadèmic i de la seva adequació al projecte formatiu de les pràctiques ofertes per les empreses i les institucions.

El programa combina docència, tutoria i pràctiques a les empreses participants. Les estades a les empreses es realitzen durant dos períodes: a tercer curs, entre gener i abril, i a quart curs, entre setembre i desembre. La UAB assigna un tutor per a cada estudiant i l'empresa on realitza les seves pràctiques presenta un pla de formació i nomena també un tutor que orienta l'estudiant i, en acabar l'estada, avalua les pràctiques. La realització del Programa Universitat-Empresa implica una menció al títol de grau assolit per l'estudiant.

Dins de