Vés al contingut principal

Acte cloenda del projecte Micromón a la UAB

01 juny 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El proper dimecres, 2 de juny, tindrà lloc l’acte de cloenda del projecte "Micromón a la UAB", un projecte d’aprenentatge servei per motivar la cerca de nous antibiòtics. L’acte es podrà seguir per la plataforma Teams a partir de les 16h.

Projecte Micromon

MicroMón a la UAB és un projecte d’aprenentatge servei (ApS) dins del programa Argó de l'ICE, per a la cerca de nous antibiòtics, en el qual participen professorat i estudiants de la UAB i de centres d’educació secundària i batxillerat (CSIB) de Catalunya, amb l’objectiu d’estimular els i les estudiants de secundària i de batxillerat a cursar carreres científiques i tecnològiques.

L’acte de cloenda de l’edició d’enguany tindrà lloc dimecres, 2 de juny, a les 16h, i es podrà seguir a partir d’aquest enllaç a la plataforma Microsoft Teams:

Enlllaç a l’acte mitjançant Microsoft Teams

Comptarà amb la participació de professorat dels centres, professorat de la UAB i l’alumnat dels centres IES Vallès de Sabadell, IES Torrent de les Bruixes de Santa Coloma de Gramanet, Escola Las Viñas de Castellbisbal, CE Monlau de Barcelona, IES La Ribera de Montcada i Reixach, IES Jaume Mimó de Cerdanyola del Vallès, IES L'Alzina de Barcelona i Escola Pia de Granollers. Els organitzadors preguen connectar 5 min abans del inici de l’acte.

Equip transversal

L’equip que ha desenvolupat la recerca és molt transversal i està format per vint-i-tres professors de microbiologia de les facultats de Biociències, Medicina i Veterinària, i dos de la Facultat de Ciències de la Comunicació -els quals assessoren sobre la comunicació del projecte-. Tots ells són coordinats per la professora de Microbiologia de la UAB, Montserrat Llagostera, juntament amb Susana Campoy. A més, hi participen estudiants dels graus de Microbiologia, Biotecnologia, Biologia, Ciències Biomèdiques, Genètica, Bioquímica, Medicina, Veterinària i Ciència i Tecnologia dels Aliments que han superat, com a mínim, un laboratori de pràctiques bàsiques de microbiologia. Els CSIB que hi han participat fins ara pertanyen a comarques properes a la UAB, i en cada edició s’han seleccionat sempre uns centres amb estudiants en risc d’exclusió social.

Dins de