Acadèmics i professionals analitzen la participació de l’audiència als informatius
Els pròxims 21, 22 i 23 de febrer, tindran lloc les Jornades OI2 “D’espectadors passius a ciutadans actius”, que tenen per objectius analitzar la participació de les audiències en els informatius audiovisuals i examinar els diferents tipus de interactivitat que possibilita la tecnologia.
![Observatorio para la Innovación de los Informativos en la Sociedad Digital (OI2)](/Imatge/589/360/inovacion.jpg)
La jornada d’aquest any porta el títol “D’espectadors passius a ciutadans actius” i té per objectius analitzar la participació de les audiències en els informatius audiovisuals i examinar els diferents tipus d'interactivitat que possibilita la tecnologia actual. La jornada aplegarà investigadors, acadèmics, professionals del sector comunicatiu, i experts del audiovisual que reflexionaran sobre els principals desafiaments als que s’enfronta la indústria.
El 21 i el 23 de febrer estaran dedicats als seminaris d’investigació. Durant aquestes dues sessions, acadèmics i estudiants de doctorat d’àrees vinculades amb els canvis en la societat digital presentaran comunicacions i pòsters relacionats amb la temàtica de la trobada. Els seminaris s’organitzaran en categories com el paper de les xarxes socials, la funció de l’espectador davant les fake news i la innovació tecnològica, entre altres.
Durant la sessió del 22 de febrer tindran lloc les jornades professionals. A més de comptar amb experts internacionals, participaran José Manuel Pérez Tornero, director del Gabinet de Comunicació i Educació de la UAB; Santiago Tejedor, coordinador del Gabinet, i Núria Fernández, investigadora del Gabinet.
L'OI2, que va néixer l’any 2015 per estudiar les narratives informatives i reflexionar sobre l’evolució de la tecnologia, va ser reconegut per l’Observatori Audiovisual Europeu, una institució associada al Consell d’Europa, com el projecte espanyol més significatiu en matèria d’alfabetització mediàtica.