Vés al contingut principal

“Som Lesbos” organitza una taula rodona a la UAB

14 des. 2018
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Després de la exposició d’armilles salvavides, que es pot veure a la Biblioteca d’Humanitats fins el 31 de gener, “Som Lesbos” organitza una taula rodona sobre el paper de les institucions davant la situació de les persones refugiades.
Som Lesbos
El 9 de gener, a les 10 h el projecte “Som Lesbos” organitza una taula rodona que tindrà lloc a la sala d’actes de la Facultat de Filosofia i Lletres i que comptarà amb Maria Peix, de l’Àrea de Cooperació Internacional de l’AMB, Julia Pírez i Laura Riba, de la Fundació Autònoma Solidària (FAS), i Nour Alchikh, de la Càtedra UNESCO. El debat a tractar gira entorn la situació de les persones refugiades i del paper que han de tenir les institucions públiques i acadèmiques per fer-ne front.

Aquesta activitat és complementaria a l’esposició “Som Lesbos”, inaugurada el 17 de desembre i que es pot veure fins el 31 de gener a la Biblioteca d’Humanitats. La mostra presenta vint-i-dos prototips que els alumnes de modelisme industrial de la Massana van enviar al concurs “Què en fem, d’una?... i de moltes?”, organitzat des del Servei de Cooperació Internacional d’AMB per tal de donar una segona vida a les armilles salvavides dels refugiats acumulades a l’illa de Lesbos. A partir d’aquests dissenys, l’exposició pretén fer una lectura crítica sobre quin és el paper d’Europa en el fenomen de l’anomenada “crisi dels refugiats”.

A més, el projecte “Som Lesbos” ha organitzat altres activitats relacionades amb aquest tema: una visita guiada per l’exposició que va tenir lloc el 19 de desembre i la projecció del documental Los muros del agua, que es farà el 14 de gener, a les 11 h, a la Sala Cinema.

Dins de