Vés al contingut principal

“Desigualtat i Democràcia” centren el Vè Congrés de la Xarxa Espanyola de Política Social

28 gen. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Els dies 5 i 6 de febrer tindrà lloc a Barcelona el Vè Congrés de la Xarxa Espanyola de Política Social (REPS), organitzat per l’IGOP de la UAB i l’Obra Social “laCaixa”. La trobada aplegarà més de 200 experts que debatran sobre "Desigualtat i democràcia: polítiques públiques i innovació social".
Vè Congrés de la Xarxa Espanyola de Política Social
Al congrés d’enguany es farà èmfasi en les desigualtats emergents i el seu impacte en el territori i en el paper de les polítiques públiques per garantir la cohesió i la integració social; s’hi aprofundirà també en la sostenibilitat financera, en la innovació estratègica i en la governança territorial com qüestions actuals del sistema de protecció social.

El debat és més viu que mai, indiquen els organitzadors, tal com posen de manifest els darrers indicadors d’Eurostat o l’OCDE (2014), que situen Espanya com el segon país més desigual de la UE darrera de Letònia.

En tots els casos que es tractaran al Congrés s’adoptarà una perspectiva comparativa d'anàlisi i discussió, apropant la realitat d’Espanya a la d'altres països europeus, especialment als països de l'àrea mediterrània, i a les experiències de diferents països d'Amèrica Llatina, sobretot pel que fa a la reforma de l'Estat de Benestar, al creixement inclusiu i la participació ciutadana en la demanda i en el disseny de polítiques.

La trobada inclou una àmplia oferta d'activitats per abordar aquests temes: comptarà amb uns 150 actes entre ponències, comunicacions i pòsters, distribuïts en 15 panells de treball, a més de tres taules rodones sobre tercer sector, desigualtats, mercat laboral i participació social i tres conferències plenàries en què intervindran referents acadèmics molt importants de les polítiques socials, tant a Espanya com a nivell internacional: Gosta Esping-Andersen, Trudie Knijn, Guy Standing, Chiara Saraceno, Jeannette Sánchez i Colin Crouch.

La REPS compta actualment amb més de 1000 afiliats entre docents, investigadors i professionals de les polítiques socials. Ha estat creada el 2009 sota els auspicis de la xarxa europea ESPAnet (European Network for the Analysis of Social Policy). El seu principal objectiu és facilitar, des de l'àmbit universitari, l'intercanvi d'idees, suggeriments i projectes de recerca entre els estudiosos de les polítiques socials a Espanya.

El Vè Congrés de REPS tindrà lloc al Palau Macaya, a Barcelona, i compta amb el patrocini de l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), de l'Agència d'Avaluació i Qualitat dels Serveis (AEVAL) i de la Fundació FOESSA.

Dins de