Vés al contingut principal

8 de març 2016: Dia Internacional de la Dona a la UAB

01 març 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El proper dimarts 8 de març tindrà lloc la XI Jornada Institucional en commemoració del Dia Internacional de la Dona. Enguany, la UAB retrà homenatge a Fàtima Bosch Tubert, catedràtica de Bioquímica i Biologia Molecular de la UAB i Directora del Centre de Biotecnologia Animal i Teràpia Gènica (CBATEG). L'acte tindrà lloc a les 12 h, a la Sala Teatre de la UAB (edifici Àgora, plaça Cívica).
Dia Intenacional de la Dona 2016

Virginia Haurigot, professora del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular i personal tècnic del CBATEG, glossarà la trajectòria acadèmica i professional de Fàtima Bosch i es projectarà un vídeo amb diversos testimonis que parlaran d'ella i de la seva trajectòria personal i professional.

En el mateix acte, comptarem amb la conferència “El género del Derecho” a càrrec d’Octavio Salazar Benítez, professor titular de Dret Constitucional de la Universitat de Córdoba. El Rector de la UAB, Ferran Sancho, presentarà i tancarà la Jornada en la que la directora de l'Observatori, Dra. Teresa Freixes, farà esment de les activitats realitzades i els projectes en curs.

Una referent en teràpia gènica

Fàtima Bosch és llicenciada en Farmàcia i Doctora en Bioquímica per la UB. Va ampliar la seva formació post doctoral als EUA (universitatsVanderbilt,Case Western Reserve i Institut Nacional del Càncer). Des de l'any 1998, és Catedràtica de Bioquímica i Biologia Molecular a la UAB, on dirigeix el Centre de Biotecnologia Animal i Teràpia Gènica (CBATEG).
Cal destacar la seva contribució a la recerca en el camp de la transferència gènica, a l'estudi de la fisiopatologia de la diabetis mellitus en models d'animals transgènics i a la teràpia gènica per a aquesta malaltia.
L'any 1992 va cofundarl'EuropeanSociety of GeneTherapy. És Vicepresidenta de la EASD (EuropeanAssociation for theStudy of Diabetes) i editora associada de la revista HumanGeneTherapy, especialitzada en el camp de la teràpia gènica. És membre de l'AmericanDiabetesAssociation, de l'AmericanGeneTherapySociety, de la Sociedad Española de Bioquímica y Biología Molecular i de la Sociedad Española de TerapiaGénica, entre d'altres.
Fàtima Bosch ha rebut, entre d’altres, el Premi Rey D. Juan Carlos I, el Premi Francisco Grande Covián a la trajectòria científica, la Medalla Narcís Monturiol de la Generalitat de Catalunya i la Creu de Sant Jordi.

Altres activitats

D'altra banda, al voltant del Dia Internacional de les Dones Treballadores, durant el mes de març, s'organitzen diverses activitats a la UAB com ara exposicions, taules rodones i diverses xerrades (per més informació, veure el recull d'activitats UAB annexat al final de la notícia).

Com a activitat destacada, enguany, en el marc dels actes del 8 de març se celebrarà el 16 de març la I Marató de debats ràpids de la UAB, amb la temàtica: "Són efectives les polítiques públiques en matèria d'ocupació per assolir la igualtat entre dones i homes", que tindrà lloc en el Centre de Recursos per a Col·lectius, a la plaça Cívica entre les 10h i les 17h. L'activitat està coorganitzada per l'Observatori per a la Igualtat i la unitat de Dinamització Comunitària.

Dins de