OFICINA VIRTUAL DE INVESTIGACIÓN Trámites en línea

Solicitudes de ayudas a la investigación

Sol·licitud de participació en la Convocatòria d'ajuts 2025-2026 per a la incentivació a la creació d'empreses (CREAR-EM)

DESCRIPCIÓ

Bases de la convocatòria

La UAB vol potenciar la transferència de coneixement a la societat a través de la creació d’empreses de base tecnològica (EBTs) i de coneixement (EBCs) o spin offs.

Amb aquesta finalitat es convoquen els Ajuts 2025-2026 per a la incentivació a la creació d’empreses– CREAR-EM. La quantitat total disponible per a aquesta convocatòria és de 12.000€.

Per a més informació, podeu consultar la Convocatòria.
La sol·licitud l'ha de presentar la persona interessada.

Requisits dels sol·licitants 

Podran sol·licitar aquests ajuts el PDI de la Universitat Autònoma de Barcelona amb dedicació docent en el curs acadèmic 2025-2026, que vulgui crear una empresa abans de finals de 2026

Els projectes emprenedors elegibles hauran d’estar suportats per coneixement o tecnologia transferible i provinent d'un resultat de recerca, total o parcialment generat a la UAB.

L’ajut incentivador consisteix en una reducció de 3 crèdits en la dedicació acadèmica 2025-2026 del PDI beneficiari d’aquesta convocatoria

La creació d’aquesta empresa tindrà com a data límit (deadline) el desembre de 2026. En circumstàncies ben justificades es podrà tenir en compte una pròrroga de 6 mesos.

L’acceptació de l’ajut comporta el compromís del PDI sol·licitant d’aquest ajut a presentar una sol·licitud de creació d’EBT, EBC o una spin-off, conforme normativa, en el termini establert. Només es podrà gaudir d’un ajut per persona d’aquesta mateixa convocatòria.

Aquesta convocatòria estarà oberta des de la seva  publicació en la plana web de la UAB fins el 31 de març de 2026, o que s’exhaureixi el pressupost disponible, el que succeeixi abans.

SOL·LICITUD
Primer
. Ompliu el formulari electrònic de sol·licitud on consta el compromís de sol·licitar la creació d’una EBT, EBC o una spin-off. 
Un cop omplert, guardeu el formulari com a PDF, descarregueu-lo i signeu-lo electrònicament. Podeu consultar els certificats digitals reconeguts a la UAB a la web de la seu electrònica

Segon. A més de la sol·licitud, heu d'aportar, tal com especifica la Convocatòria, els següents documents: 

  • el CVA de l'investigador/a principal (les dades del CV  han d’estar actualitzades a EGRETA).
  • una memòria d’acord a la informació descrita a l’Annex I de la convocatòria
  • el vist-i-plau del departament d’origen.

Tercer. Aquests documents (la sol·licitud i la documentació requerida) cal que els presenteu al Registre Telemàtic de la UAB

RESOLUCIÓ

A fi de valorar les peticions que es presentin a aquesta convocatòria, el personal tècnic de l’Oficina de Transferència del Coneixement i Valorització de la Recerca farà una valoració tècnica de cada sol·licitud en base a la documentació aportada, seguint criteris de viabilitat, factibilitat i oportunitat així com de l’interès social de la proposta.

El personal tècnic es reserva la possibilitat de sol·licitar informació addicional a fi i efecte de poder avaluar correctament la proposta. Tots els participants rebran un informe d’aquesta valoració.

La resolució dels ajuts correspondrà a la  Comissió de Recerca, Transferència i Innovació (CRTI) de la UAB. En ser una convocatòria oberta, hi haurà resolucions parcials coincidint amb les reunions ordinàries de la CRTI.

RESPONSABLE I CONTACTE

Oficina de Transferència del Coneixement i Valorització de la Recerca
Correu electrònic: otc@uab.cat