MOOC UAB Vols cursar o crear un MOOC? Aquí hi trobaràs tota la informació sobre els cursos en línia massius i oberts a tothom

Coursera per a la UAB

Coursera per a UAB

Més de 2.000 cursos amb certificació gratuïta

Al novembre del 2019 es posa en funcionament "Coursera para la UAB", fruit de l'acord entre la UAB i Coursera per a que tot el personal UAB (alumnes, PDI i PAS) puguin cursar gratuïtament (inclosa la certificació) tots els cursos i especialitzacions MOOC produïts per la UAB i la meitat dels cursos de Coursera.

Per accedir a aquesta gratuïtat, només cal està donat/da d’alta a Coursera amb el correu institucional UAB (autonoma.cat en el cas dels alumnes i uab.cat en el cas de PDI i PAS).

No estic donat/da d’alta a Coursera

Pots donar-te d’alta a Coursera a la pàgina http://www.uab.cat/coursera. Recorda que ho has de fer amb el correu institucional UAB.

Ja estic donat/da d’alta però no amb el correu institucional

Si ja estàs donat/da d’alta a Coursera, però amb un correu que no sigui l’institucional de la UAB (autonoma.cat en el cas dels alumnes i uab.cat en el cas de PDI i PAS), per accedir als avantatges de Coursera para la UAB, cal que canviïs el correu al teu perfil de Coursera.

Per fer-ho, accedeix a Coursera, com ho has fet fins ara, i:

• Al botó d’usuari (a dalt a la dreta) demana l’opció “Ajustes”.
  • Al camp “Dirección de Correo Electrónico” escriu el teu correu institucional.
  • Clica el botó “Guardar”.

Una vegada fet, tanca la sessió i torna a entrar a Coursera des de l’adreça http://www.uab.cat/coursera.

Com accedir als avantatges de Coursera para la UAB

Una vegada donat/da d’alta, per gaudir dels avantatges, entra sempre a Coursera amb l’adreça http://www.uab.cat/coursera i amb el correu institucional. Trobaràs el catàleg de cursos i programes especialitzats MOOC produïts per la UAB i, amb un simple clic, podràs fer la inscripció.

En entrar a Coursera, al desplegable de la cantonada superior esquerra, s'ha d'escollir l’opció “Universitat Autonoma de Barcelona en Coursera”. A la pàgina que apareix, trobaràs tots els cursos que tenen certificació gratuïta. En clicar sobre un curs inclòs a l'oferta, apareixerà la informació del curs i, al botó d’inscriure’s, veuràs que posa “Inscríbete gratis” i “Patrocinado por Universitat Autònoma de Barcelona”.

Si ets PAS o PDI, pots sol·licitar que la Unitat de Formació de la UAB incorpori la formació al teu currículum enviant-los la certificació obtinguda, per registre físic o electrònic de la UAB.

Obtenir el certificat d’un curs fet prèviament

Si amb anterioritat a donar-te d’alta a Coursera para la UAB has fet algun curs MOOC de la UAB o qualsevol dels inclosos a l’acord amb Coursera, l’expedient es traslladarà automàticament a Coursera para la UAB. Per tant, podràs continuar el curs, si no l’has acabat, o sol·licitar gratuïtament el certificat si l’havies superat, però no havies demanat el certificat (pots demanr-lo a Logros, al botó d’usuari).

Si no t’apareix a Logros, fes el següent:

• Entra al curs que havies fet.
  • Clica el botó Inscríbete gratis.
  • Ara ja veuràs l’enllaç Ver tu certificado. Aquí et pots descarregar el certificat.

Si no apareix l’enllaç, comprova que has superat tots els qüestionaris i activitats obligatòries (si n’hi ha). Si es així, segueix els següents passos:

1.- Per a obtenir el certificat Coursera cal haver verificat el nom:

• Al botó d’usuari (a dalt, a la dreta) escull l’opció Mis cursos.
  • Al menú de l’esquerra, escull l’opció Logros.
  • Clica el botó Verificar mi nombre. Omple els camps.

2.- Coursera envia un mail per confirmar l’adreça de correu. Si no l’has confirmat, no podràs obtenir el certificat. Pots mirar si no ho has fet, així:

• Al botó d’usuari (a dalt, a la dreta) escull l’opció Mis cursos.
  • Al menú de l’esquerra, escull l’opció Actualizaciones.
  • Si no has confirmat l’adreça de correu, apareixerà un missatge que ho indica.

Si una vegada comprovat tot no apareix l’enllaç, comunica-ho a l’equip MOOC: mooc@uab.cat