Participació estudiantil Més enllà de les aules, un món per descobrir

Per a delegats/es de Grup Acadèmic

Formació per a delegats

Des de la unitat de Dinamització Comunitària, s’elabora una programació de càpsules formatives adreçades a les persones delegades de grup acadèmic que estiguin desenvolupant el seu càrrec durant el curs vigent.

Aquestes sessions us donaran eines per desenvolupar el vostre rol i participar activament en els espais de representació dels quals hi formeu part.

Taller de Salut Mental

Entitat a càrrec de la formació: Servei de Psicologia i Logopèdia de la Facultat de Psicologia

Data: 23 i 30 de novembre de 2023

Ubicació: Sala Polivalent de l'edifici Àgora

Els objectius del taller són a) Millorar la comunicació interpersonal, especialment quan hi ha malestar emocional. I b) Aprendre a identificar senyals d’alarma de risc de salut mental

Hi haurà dues sessions, la primera centrada en la comunicació empàtica i la segona en el senyals d’alarma de patiment psicològic i recursos disponibles.

Aquesta formació està adreçada a les persones delegades de grup acadèmic inscrites en el Cens de la UAB.

Enquestes d'avaluació d'assignatures i de professorat

Entitat a càrrec de la formació: Oficina de Qualitat Docent

Data: 13 de desembre de 2023

Ubicació: On-line

Horari: de 13h a 15h

Sessió formativa en que tractarem el com realitzar enquestes d'avaluació i de professorat dirigides als alumnes de les diferents facultats, per així conèixer les diferents opinions de l'alumnat.

Qüestions de gènere a l'aula

Entitat a càrrec de la formació: Observatori per a la Igualtat

Data: 15 de febrer de 2024

Ubicació: Sala Polivalent de l'Edifici Àgora

Formació que estudia el gènere i totes les qüestions que poden apareixer dins d'un grup d'aula a una Facultat.

Drets i deures lingüistics dels estudiants de la UAB

Entitat a càrrec de la formació: Servei de Llengües de la UAB

Data: 14 de març del 2024

Ubicació: B1/169 Seminari C, Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Horari: de 13 a 15 h

Sessió on es treballaran conceptes com ara llengua vehicular, seguretat lingüística o transparència lingüística, a vegades desconeguts per als estudiants. També es donaran a conèixer les eines i canals que té la comunitat universitària per a poder comunicar a la universitat casos en què s’estan vulnerant els seus drets i deures lingüístics.

Mediació, resolució i gestió de conflictes a l'aula

Entitat a càrrec de la formació: Associació Quatre Cantonades

Data: 11 d'abril

Horari: de 16 a 18 h

Ubicació: Sala Annexa de l'Hotel d'Entitats

En aquesta formació ens ensenyaran els diferents mètodes de mediació de conflictes, amb la resolució i gestió d'aquestes per tal d'aconseguir un entorn còmoda i sa dins de les aules de la facultat.

Òrgans de Govern i de representació estudiantil a la UAB

Entitat a càrrec de la formació: Unitat de Dinamització Comunitària

Data: 13 de març de 2024

Ubicació: Sala Polivalent de l'Edifici Àgora

Horari: 13h a 15h

L'objectiu de l'activitat és donar a conèixer els òrgans de govern i espais de representació estudiantil a la universitat

Descobreix Alumni!

Entitat a càrrec de la formació: Alumni UAB

Data: 15 de maig de 2024

Ubicació: de 13 a 15 h

Lloc: Sala Polivalent, edifici Àgora

Alumni és la xarxa de persones titulades a la UAB. Descobreix quins són els beneficis, serveis i activitats que tindràs al teu abast un cop titulat/da, fes-ne ús!

Aquesta formació està adreçada a les persones delegades de grup acadèmic de 3r i 4t curs inscrites en el Cens de la UAB.

Inscripcio

Sistema de beques a les universitats catalanes

Entitat a càrrec de la formació: Àrea d'Afers Acadèmics

Data: 4 d'abril de 2024

Ubicació: En línia

Horari: de 13 a 15 h

Formació que té la finalitat d'ensenyar com funciona el sistema de beques a les universitats catalanes, de quines beques disposem, com demanar-les o quins son els requisits que es demanen.

Aquesta formació està adreçada a les persones delegades de grup acadèmic inscrites en el Cens de la UAB i als membres del Consell d'Estudiants de la UAB.

Fòrum Estudiantil

Entitat a càrrec de la formació: Responsabilitat Social Universitària

Data: 8 de maig de 2024

Horari: de 11h a 17h

Ubicació: Sala Annexa de l'Hotel d'Entitats

Participa al Fòrum estudiantil i comparteix la teva visió sobre la forma de treballar de la  universitat el comerç just, l'ètica i els drets humans.

El Fòrum està constituït per tres tallers:

Taller 1 | 11h: Importància del desenvolupament ètic a la vida universitària. Inscripció
Taller 2 | 13h: Promoció de models de comerç just a la universitat. Inscripció
Taller 3 | 15h: Riscos de vulneració dels drets humans a la universitat. Inscripció

Podeu inscriure-vos de forma independent en cadascun dels tres tallers.

Eines per a la inclusió a l'aula

Entitat a càrrec de la formació: Servei per a la Inclusió a la UAB

Data: 25 d'abril de 2024

Horari: de 15h a 17h

Ubicació: Sala Annexa de l'Hotel d'Entitats

Formació que ens donarà eines per facilitar la inclusió de totes les persones a l'aula.