Vés al contingut principal

V Seminari Internacional sobre Comunicació, Desenvolupament i Drets Humans

10 nov. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El 15 de novembre la Facultat de Comunicació acollirà aquest seminari en què es debatrà sobre el paper de la comunicació i de les persones professionals d’aquest àmbit en relació als Objectius de Desenvolupament Sostenible que marca l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.
seminariODS
L'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible, de les Nacions Unides, és una nova estratègia que integra l’àmbit econòmic, social i ambiental amb la meta d’eradicar la pobresa al món. A més, l’ONU ha determinat 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que governs i institucions membres caldria que assolissin. Entre aquests objectius trobem vetllar per una educació de qualitat, aconseguir una igualtat de gènere real o lluitar per una producció i un consum responsables.

Aconseguir aquests 17 objectius suposa tot un repte i, per aquest motiu, l’Observatori Mediterrani de la Comunicació (OMEC) pretén aclarir quins reptes i tasques pertanyen als comunicadors en l’assoliment dels ODS. Així, doncs, l’OMEC està duent a terme el projecte “El paper dels comunicadors com a promotors dels Objectius de Desenvolupament Sostenibles: diagnòstic, sensibilització i formació en els graus de Ciències de la Comunicació”. Aquest projecte va ser un dels seleccionats en la XXXIII Convocatòria del Fons de Solidaritat de la Universitat Autònoma de Barcelona, que gestiona la FAS.

La jornada del dia 15 de novembre té per objectiu sensibilitzar la comunitat universitària sobre la nova Agenda 2030 i els ODS, i tractar el paper de la comunicació i de les persones professionals d’aquest àmbit com agents clau en totes les accions relacionades amb el desenvolupament sostenible, el canvi social i el respecte als drets humans.

Teresa Velázquez, presidenta de l’OMEC, i Jordi Prat, director de la FAS, seran els encarregats d’obrir el seminari. Tot seguit, tres ponents diferents parlaran sobre la relació entre desenvolupament sostenible i comunicació, i analitzaran l’evolució que hi ha hagut des dels Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni fins als Objectius de Desenvolupament Sostenible, dels drets a la informació, la comunicació i el ciberespai com a eines per al canvi social, de comunicació participativa i de canvi social. A la tarda, tres conferenciants més exposaran les experiències a la UAB en comunicació i desenvolupament amb l’alumnat, com la comunicació esdevé una eina de transparència a les organitzacions 2.0 i com es va concebre l’estratègia comunicativa de la Xarxa BCN Antirumors de l’Ajuntament de Barcelona.

També hi ha programat un cicle de tallers sobre comunicació i desenvolupament sostenible que serviran per aprofundir en la temàtica i que aniran a càrrec de Thomas Tufte, Luis M. Sirubal, Arantza Diez (Institut Català de les Dones / Consell de l’Audiovisual de Catalunya) i BCN Acció Intercultural.

La inscripció és gratuïta i els participants del seminari obtindran un certificat d’assistència. Per a consultar-ne el programa, feu clic aquí.

Dins de