Vés al contingut principal

Un vídeo explica el mentoratge d’estudiants de la UAB amb noies tutelades

14 nov. 2014
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La Fundació Autònoma Solidària (FAS) ha elaborat un vídeo sobre el projecte de peer mentoring entre joves estudiants de la UAB i noies tutelades. Una iniciativa que ha permès, a través del mentoratge, l'aprenentatge i l'empoderament d'una trentena de joves.
Vídeo sobre l'experiència de mentoratge amb noies tutelades de la FAS
El projecte de mentoratge proposat pel grup interuniversitari de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social (IARS) i dut a terme amb joves tutelades d'entre 16 i 18 anys que resideixen al Centre Residencial d'Acció Educativa, CRAE, i estudiants de la UAB segueix una metodologia d'aprenentatge concreta que permet treballar aspectes com l'autoestima, l'estabilitat emocional i l'ampliació de la xarxa social.

El voluntariat en un projecte de peer mentoring permet que dues persones aprenguin a partir d'una relació d'amistat. Segons la responsable d'aquest projecte, Fina Sala, el peer mentoring és de gran utilitat a nivell professional ja que  "dóna un plus al treball com a educadores que tindran les mentores en el futur". El peer mentoring és també una oportunitat per joves estudiants de conèixer noies a les que atendran com a educadores en un futur pròxim i suposa una nova manera d'obtenir suport i d'aclarir dubtes i neguits per a les noies tutelades.

Des de la Fundació Autònoma Solidària (FAS) s'ha fet un vídeo resum d'aquest projecte de IARS i SUARA i compta amb el suport de la Fundació Jaume Bofill, que hi ha participat a través del Centre Promotor Aprenentatge Servei. Aquest centre és un espai creador d'iniciatives i d'accions encaminat a cercar i reforçar projectes APS que segueixen la metodologia d'Aprenentatge i Servei i actua a l'hora com a base de dades de programes que hi estan relacionats.

A més, la FAS com a entitat amb experiència en projectes APS ha participat en la formació de les estudiants de la UAB per preparar les mentores i afrontar entendre millor les noies tutelades amb les quals fan parella. El curs passat es van realitzar 4 seminaris per abordar les diferents qüestions entre les quals es va fer un taller d'assertivitat, una sessió de roll playing i es va treballar sobre les relacions igualitàries.

El vídeo recull les opinions de les noies participants i mostra com l'experiència de participar en el peer mentoring ha estat molt enriquidora per a totes elles. Les noies que n'han format part destaquen que al final el projecte s'ha acabat convertint en una molt bona amistat.

Dins de