Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

Un nou autobús elèctric connectarà l'estació de FGC de Bellaterra, el campus de la UAB i el Parc de l'Alba

09 juny 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L’autobús, operat per Moventis, entrarà en funcionament dilluns 12 de juny i forma part de la iniciativa del Govern de la Generalitat de Catalunya de descarbonització de la mobilitat.

Nou bus elèctric, amb el rector de la UAB, el conseller de Territori i l'alcalde de Cerdanyola

El conseller de Territori, Juli Fernàndez, el rector de la UAB, Javier Lafuente, el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Toni Segarra, i l’alcalde de Cerdanyola del Vallès, Carles Cordón, entre d’altres, han participat a la presentació, a l’estació de Bellaterra dels FGC, del nou autobús elèctric que connectarà, a partir de dilluns vinent, dia 12 de juny, l’estació de Ferrocarrils amb el Parc de l’Alba, a Cerdanyola del Vallès travessant el campus de la UAB pel seu Eix Sud.

La línia de Bellaterra-Parc de l’Alba té una demanda de 24.000 viatges anuals i afavoreix el desplaçament sostenible de les persones que van al campus i al parc científic i tecnològic mitjançant l’ús del transport públic, en aquest cas amb la intermodalitat entre bus i tren.  L’autobús, operat per Moventis, té una llargada de 8,3 metres, capacitat per a 43 persones usuàries, és accessible i el seu consum és de 75 kWh per cada 100 km. La càrrega nocturna de les bateries es realitzarà a les cotxeres de l’empresa operadora.

Descarbonització de la mobilitat

El Departament de Territori, a través de la Direcció General de Transports i Mobilitat i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), està renovant amb autobusos elèctrics la flota de les set línies interurbanes que actualment connecten estacions d’FGC amb nuclis urbans i industrials propers. Seran les primeres set línies interurbanes 100% elèctriques de la Generalitat.

En total, s’acabaran substituint 12 autobusos dièsel per autobusos elèctrics. La utilització dels vehicles elèctrics és ja habitual en les xarxes de transport urbà però no així en les xarxes de transport interurbà on la necessitat d’autonomia dels vehicles per a la prestació dels serveis fa que no hi hagi encara una indústria de vehicles elèctrics de transport públic totalment desenvolupada i cal ajustar cada actuació a les característiques i necessitats de cada servei.

Aquesta és una iniciativa que respon a la política de descarbonització de la mobilitat que impulsa el Govern i que suposarà la reducció de l’emissió de 800 tones anuals de gasos amb efecte hivernacle a l’atmosfera. És una acció que contribueix a la millora de la qualitat de l’aire i també a la reducció de la contaminació acústica. Es tracta, de fet, d’una iniciativa inclosa en el Compromís d’Acció Climàtica del Govern i en l’Estratègia 10/30 d’FGC, d’acord amb l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.

Dins de