Vés al contingut principal

Un institut de Xangai incorpora Josep Maria de Dios com a àrbitre internacional

19 maig 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La Shanghai International Economic and Trade Arbitration Commission és un prestigiós institut d'arbitratge legal situat a la capital econòmica de la Xina. Josep Maria De Dios, professor de dret internacional privat de la UAB, ha estat nomenat àrbitre internacional d'aquesta institució.
Josep Maria de Dios
Josep Maria De Dios, professor de dret internacional privat de la UAB, ha estat nomenat àrbitre internacional per la Shanghai International Economic and Trade Arbitration Commission (també coneguda com a Shanghai International Arbitration Center, SHIAC).

El SHIAC és una institució independent d'arbitratge en casos molt diversos: comerç, transferència tecnològica, assegurances, finances, sector immobiliari, etc. El nou panel d'àrbitres està constituït per 858 àrbitres de 61 països i regions diferents.

De Dios es va llicenciar en Dret a la UAB i es va doctorar, també a la UAB, amb la tesi "Els efectes extraterritorials de les decisions concursals". És professor del Departament de Dret Privat de la UAB i dóna classes sobre dret internacional privat, matèria que també ha impartit a la Universitat de Girona. Ha realitzat estades a la Universitat de Montréal (Canadà), a l'Institut Suisse de Droit Comparé de Lausana (Suïssa) i a l'Acadèmia de La Haia de Dret Internacional (Països Baixos). Va ser degà de la Facultat de Dret del 2008 al 2013.

Ha participat en diversos treballs de recerca sobre qüestions relacionades amb el dret internacional a l'àmbit europeu. Ha publicat monografies i articles sobre dret internacional privat i dret de la Unió Europea a revistes especialitzades d'àmbit nacional i internacional, tot tractant temes diversos com ara el dret d'estrangeria, l'assistència jurídica gratuïta, el dret de la competència, la lliure circulació de persones i mercaderies, multiculturalitat, etc.

Dins de