Vés al contingut principal

Un article d'arqueòlegs de la UAB, el més vist del 2023 a Scientific Reports

12 març 2024
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L’article sobre la primera evidència directa de consum de drogues en poblacions prehistòriques d'Europa ha estat el més consultat entre els més de 22.000 articles que va publicar la revista Scientific Reports, del grup Nature, l’any 2023, amb gairebé 90.000 visualitzacions. L’article ocupa el primer lloc entre els 100 primers més consultats.

Cova des Carritx (Ciutadella, Menorca)
Cambra interior de la Cova des Càrritx (Menorca). Imatge: ASOME-UAB.

L’equip del Departament de Prehistòria de la UAB que signen l’estudi el formen Cristina Rihuete-Herrada, Rafael Micó, Roberto Risch i Vicente Lull, del Grup de Recerca en Arqueoecologia Social Mediterrània (ASOME), juntament amb Elisa Guerra, professora del Departament de Prehistòria, Arqueologia, Antropologia Social i Ciències i Tècniques Historiogràfiques de la Universitat de Valladolid, i H.M. Niemeyer, del Departament de Química de la Universitat de Xile.

L’estudi reporta la primera evidència directa del consum de diferents drogues per part de les poblacions prehistòriques a Europa, identificada en mostres de cabells humans de fa 3.000 anys recuperats de la Cova des Càrritx, a l’illa de Menorca.

Dins de