Vés al contingut principal

Últims dies per fer la inscripció al 13è Programa de Generació d'Idees sobre Residu 0

31 gen. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La pròxima edició del programa d'emprenedoria de la Universitat i del Parc de Recerca UAB, adreçat a personal investigador i alumnat de doctorat, es dedicarà a idear i desenvolupar solucions innovadores en matèria de residus per avançar cap a una economia verda. El període d'inscripció per participar-hi estarà obert fins al 7 de març.

Obert el període d'inscripcions al 13è Programa de Generació d'Idees sobre Residu 0

L'actual sistema de consum genera una quantitat molt alta de residus. Segons l'Institut Nacional d'Estadística, si parlem de residus que produeix la població, l'any 2019 a Espanya es van recollir un total de 483,7 quilograms de residus urbans per habitant. També la tendència de generació de residus de la indústria està en clar creixement, amb un agument que va ser d'un 6,2% del 2016 al 2018.

Aquesta 13a edició del programa vol generar projectes per eliminar i revaloritzar els residus. L'objectiu és idear i desenvolupar solucions innovadores en matèria de residus per avançar cap a una economia verda.

Aquesta edició del Generació d’Idees, a més, forma part del Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial “HubB30, més enllà de la circularitat”, que vol transformar el territori de l’entorn de l’eix viari de la B30 en un espai capdavanter en polítiques i accions de desenvolupament sostenible.

El programa, que es desenvoluparà entre els mesos de març i maig, està plantejat per fases:

1. Laboratori d’idees i formació (en línia): del 10 al 15 de març, els participants faran tallers d'ideació, formacions introductòries a metodologies de Design Thinking i Lean Start Up, sessions sobre finançament o per aprendre a crear presentacions d'impacte, entre d'altres.
  2. Mentoring: del 17 de març al 14 d’abril, cada equip tindrà assignat un mentor expert que els guiarà i els ajudarà a validar el projecte.
  3. Concurs final: el dia 12 de maig serà la presentació final dels projectes i els millors tindran premis, podran desenvolupar un prototip i entrar en un programa d'acceleració d'Esade.

Les inscripcions al programa, que té places limitades, estaran obertes fins al 7 de març.

Aquesta edició compta amb el patrocini de l'Ajuntament de Sant Cugat; i el suport de Catalunya Emprèn, el Banco Santander i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Consum i producció responsables