Vés al contingut principal

'UAB Reptes 2019' destaca per la qualitat de les idees generades i per un marcat accent social i ambiental

14 març 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L'esdeveniment, adreçat a l'alumnat de Grau de la UAB, es va celebrar el 12 de març i va ser dinamitzat per Xavier Verdaguer, fundador d'Imagine Creativiy Center. Va acomplir l'objectiu de generar idees que aborden reptes basats en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
'UAB Reptes 2019'
En aquesta tercera edició de UAB Reptes, les persones participants es van tornar a distribuir en equips multidisciplinaris, amb integrants de diverses facultats, segons la temàtica dels reptes que havien de resoldre –basats en els ODS i d'aplicació al mateix campus de la UAB–.

Va obrir l’esdeveniment la Dra. Sara Moreno, vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat, que va explicar que UAB Reptes vol fomentar “la generació d’idees i la creativitat a partir d’un problema” concret i la cerca de solucions, i fer-ho “amb una mirada social”. A més, va afirmar que la Universitat vol “buscar espais de trobada entre estudiants de diverses titulacions” perquè “enriqueix i és motiu d’aprenentatge”.

Mitjançant el reconegut mètode Lombard, l’equip d’Imagine Creativity Center, capitanejat per Xavier Verdaguer, va guiar els grups d’alumnes en la concepció i el desenvolupament d’una idea innovadora. El procés va acabar amb els grups fent un pitch (presentació) d’un minut al jurat, que va avaluar les diferents propostes i va escollir un projecte guanyador en cada categoria. Els projectes guanyadors van ser:

Repte 1: Igualtat de gènere i apoderament de les dones
Projecte guanyador: "Famility"
Equip: Jeroni Casassas, Laura Garcia, Gianmarco Armas.
Descripció: Plataforma en línia de gestió dels recursos humans en les organitzacions per facilitar la conciliació laboral i familiar.

Repte 2: Ciutats inclusives, segures, resilients i sostenibles
Projecte guanyador: "Green Granja".
Equip: Sandra Villegas, María José Romero, Àlex Montalvo.
Descripció: Aplicació per promoure la inclusió social i la inserció laboral de col·lectius vulnerables a través de la recuperació de zones verdes i del contacte amb la natura.

Repte 3: Combatre el canvi climàtic i els seus efectes
Projecte guanyador: "Ecomeal".
Equip: Marc Gómez, Judit Pelegrín, Pol Salat.
Descripció: Aplicació per incentivar el consum d'aliments vegetarians a les cafeteries i restaurants de la UAB i contribuir a la reducció de les emissions de CO2 de la indústria càrnica.

Repte 4: Creixement sostenible i treball digne per a tothom
Projecte guanyador: "FeelFree2Work".
Equip: Enric Bertran, Marta Cubo, Ainoa González.
Descripció: Aplicació que permet crear un "banc d'habilitats" amb l'objectiu d'impulsar la inserció laboral dels col·lectius més vulnerables de la societat.

Els quatre projectes entraran a la competició STARTUP LAB UAB 2019 per poder desenvolupar el prototip.

UAB Reptes 2018 és una iniciativa del Vicerectorat d'Alumnat i d'Ocupabilitat de la UAB i ha estat desenvolupada pel Servei d'Ocupabilitat de la UAB, a través del seu Programa de Generació d’Idees UAB-Emprèn.

Dins de