Vés al contingut principal

Tres professores de la UAB col·laboren per elaborar una guia contra la violència sexual en espais públics d’oci

30 nov. 2018
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Tres professores de la UAB han col·laborat amb l’ONG Creación Positiva en l’elaboració de la Guia per a l’elaboració de protocols davant les violències sexuals en espais públics d’oci, un manual per respondre a les violències sexuals que es donen als espais d’oci dels municipis.

Xiulet contra la violència sexual
L’ONG Creación Positiva ha desenvolupat, amb la col·laboració de tres professores de la UAB i docents d’altres universitats, una Guia per a l’elaboració de protocols davant les violències sexuals en espais públics d’oci, que pretén ser un recurs teòric i pràctic que ajudi a donar resposta a les violències sexuals que poden produir-se als espais d’oci dels municipis i les ciutats.

Tres membres del Grup de recerca Antígona de la UAB, constituït l’any 2000 amb l’objectiu d’analitzar el desenvolupament dels drets de les dones en perspectiva de gènere, s’ha participat d’aquest projecte que estarà disponible en obert a partir d’ara: Encarna Bodelón, també secretària del Departament de Ciència Política i Dret Públic;  Noelia Igareda, coordinadora del Màster en Estudis de Dones, Gènere i Ciutadania; i Patsilí Toledo, professora associada de la universitat.

Aquesta guia incorpora un marc teòric explicatiu sobre les violències sexuals i el seu ús històric com a eix de dominació i d’opressió cap a les dones i un marc normatiu sobre com es gestionen a l’espai públic tant en l’àmbit internacional, com estatal, autonòmic i municipal. Posteriorment, s’explica com s’elabora un protocol a partir de la diagnosi, el disseny i la comunicació que s’ha d’exercir sobre ell. També compta amb materials i recursos de consulta, recomanacions i diverses campanyes relacionades en els annexos.

Dins de