Transgènics i drets humans centren un acte a la Biblioteca de Ciències Socials
Dimarts, 28 d’octubre, a les 12,30 h, s’hi presenta el llibre “Els transgènics i la seva patentabilitat. Implicacions en la realització dels drets humans”, del que n’és autora Júlia Lladós. L'estudi va ser el treball guanyador del cinquè Premi de Recerca en Drets Humans 2013 de la Generalitat de Catalunya.

En el seu estudi, analitza la qüestió de l'enginyeria genètica aplicada a l'agricultura. En concret, s'exposen els diferents processos de producció i tipus de transgènics i, com, amb l'entrada en vigor de l'Acord sobre els aspectes dels drets de la propietat intel·lectual relacionats amb el comerç el 1995, els OGM es converteixen en un bé d'interès privat, patentable sense reserves, amb les conseqüències que se'n deriven i que posen en dubte la garantia dels múltiples drets humans implicats en aquesta qüestió, i, en especial, el dret a un medi ambient adequat, essencial per a la supervivència i prioritari per al gaudi de qualsevol dret humà.
En l’acte intervindran Lluís Tort Bardolet, vicerector de Projectes Estratègics i Planificació de la UAB; Miquel Puig i Roig, director general de Relacions Institucionals i amb el Parlament de la Generalitat de Catalunya; i Maria Teresa Freixes Sanjuán, catedràtica del departament de Ciència Política i de Dret Públic de la UAB.
Més informació