Vés al contingut principal

Tot a punt per a La Cursa de la UAB en suport a La Marató de TV3

05 des. 2014
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Prop de 1.700 persones s'hi han inscrit a La Cursa de la UAB. Alguns esportistes d'alt nivell, que alhora cursen els seus estudis universitaris a la UAB, s'han fotografiat junts amb la samarreta de la cursa, per mostrar així el seu suport a aquest acte solidari, esportiu i festiu.
AltNivell

Prop de 1.700 persones s'han inscrit a La Cursa de la UAB que tindrà lloc aquest diumenge 14 de desembre. I el nombre de voluntaris que hi participaran, com a suport en les tasques d'organització, són gairebé un centenar. Els diners que es recollin es destinaran a La Marató de TV3, destinada a les malalties del cor. Aquesta cursa, l'organitza la UAB amb la col·laboració de l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès i la Xarxa Catalana d'Universitats Saludables (Us.cat).

RECOLLIDA DE DORSALS I APARCAMENT
La recollida de dorsals s'ha suspès el divendres, però sí que es podrà fer el dissabte 13 de desembre, de 10 a 14 h., i el mateix diumenge de 8 a 10.30 hores, a la sala Martí i Franqués de l'Hotel Campus. Caldrà portar el DNI/NIE/passaport per recollir el dorsal, el xip (si correspon) i la samarreta.

A les 9:25 h es tancarà l’accés per vehicles a la zona de Sortida de la cursa. A partir de les 10 h no es pot garantir l’accés a les zones d’estacionament properes a la zona de sortida de la carrera ja que començaran els talls de les vies de circulació afectades per la carrera.

Zones prioritàries:

ZONA 1. Avinguda de Can Domènech (inclou tota la zona de pàrquing a banda i banda situada entre les Facultats de Ciències de la Comunicació i Medicina). També inclou el pàrquing de la zona de Vila Universitària i la zona de pàrquing de sorra situada al costat de la Facultat de Medicina.
ZONA 2. Carrer de les Vinyes (zona de pàrquing asfaltat situat al costat de la Facultat de Ciències de la Comunicació). ZONA 3. Carrer de la Vall Moronta (conegut com eix de Dret, el que porta fins la Plaça Cívica, asfaltat). Zona alternativa:
ZONA 4. Avinguda de l’Eix Central (a partir de l’edifici C, amb el pàrquing de plaça Cívica).

ESTUDIANTS I ESPORTISTES QUE HI DONEN SUPORT
Un grup d'estudiants de  la UAB, considerats esportistes d'alt nivell en les diferents disciplines esportives en què participen, la majoria dels quals estan seguint el programa Tutoresport-UAB de la Universitat Autònoma, s'han fotografiat donant suport a la cursa. Són Marc, de Fisioteràpia (gimnàstica de trampolí); Ivete i Sara, de Biologia (patinatge artístic); Ignasi, de Medicina (bàsquet); Anaïs i Roser, de Ciències Biomèdiques (gimàstica de trampolí), i Georgina, de Microbiologia (gimnàstica).

TEST CARDÍAC
A l'estar centrada La Marató de TV3 en les malalties del cor, s'està oferint a les persones que s'inscriguin a la cursa la possibilitat de participar en un test per analitzar com reacciona el seu cor a l'esforç físic. El participant coneixeran el seu nivell de preparació o càrrega interna per afrontar aquest esforç. Es tracta d'un test -que utilitzen Emma Roca, Kilian Jornet o Sílvia Tremoledad, entre d'altres- que es farà 5 minuts abans de la cursa, just al costat d'on es lliuraran els dorsals. Aquest test el duu a terme Health&SportLab -spinn-off de la UAB i la UPC que dirigeix el professor de la UAB Lluís Capdevila-, que han creat un sistema de monitorització de l'estat de preparació i la forma física i mental, vigilant l'adaptació cardíaca a l'esforç i la seva recuperació.

FIRA D'ENTITATS SOBRE LES MALALTIES CARDIOVASCULARS
Coincidint amb la cursa, es tornarà a fer la Fira d'Entitats. Enguany seran entitats relacionades amb les malalties cardiovasculars, d'acord amb la temàtica que ha escollit La Marató de TV3 per a destinar la seva recaptació. L'objectiu és difondre i donar informació d'aquestes malalties a tots els ciutadans. De moment, ja han confirmat la seva presència les associacions Cardiopaties Congenites, Associació Espanyola de Glucogenosis, MPS Espanya, Associació Catalana d'Ataxies, ASSEM Catalunya i Associació Síndrome de DENT.

L'empresa Nike col·labora amb la UAB sumministrant la samarreta de la cursa, que és una peça esportiva feta d'un teixit específic per a runners. Als participants se'ls obsequiarà a l'arribada amb una tassa de brou -deferència de l'Hotel Campus- i amb begudes isotòniques.

També és previst, com l'any passat, un servei de recuperació física, al punt d'arribada, a càrrec dels estudiants del Grau de Fisioteràpia de la UAB.

UN ITINERARI QUE VA PEL SINCROTRÓ, ELS JARDINS DEL CASTELL I LA VIA VERDA
Es farà una cursa de 9 kilòmetres, que sortirà a les 11 del matí de Vila Universitària, i una caminada, de 5 km., que sortirà a les 11.20 hores del mateix lloc. També hi haurà una cursa per a persones amb mobilitat reduïda. Pel que fa a l’itinerari de la cursa de 9 km., creuarà l’autopista per arribar a la plana del castell, donarà la volta al Sincrotró Alba i accedirà als jardins del Castell de Sant Marçal. Després, passarà per la ronda de la Font del Carme i pel costat de les Columnes de la UAB per agafar l’avinguda de l’Eix Central, travessarà un petit tram de la Via Verda i arribarà altre cop a la Vila Universitària. L'itinerari de la caminada de 5 kilòmetres serà molt semblant al de la cursa de 9km., amb la diferència que no caldrà creuar l'autopista, motiu pel qual el recorregut serà més curt.

Més informació de la Cursa de la UAB: http://blogs.uab.cat/lacursadelauab/

Inscripcions: http://www.cursauab.cat/