Vés al contingut principal

Sumeu-vos a la manifestació en favor de l’acollida de les persones refugiades

26 gen. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La FAS convida la comunitat universitària a participar en la manifestació multitudinària del 18F per a reclamar l’obertura de fronteres a les persones refugiades i migrants. Us hi sumeu?
IMG20170126_manicasanostr
Ja fa sis anys que dura una crisi humanitària que afecta una banda i l’altra del Mediterrani. Tal i com recull el manifest de la campanya Casa Nostra, Casa Vostra, més de 290 milions de persones han hagut de desplaçar-se forçosament de casa seva per conflictes armats, vulneracions dels drets humans, el canvi climàtic i la pobresa. La mar Mediterrània, reanomenada Mare Mortum, s’ha convertit en una trampa mortal per moltes persones que, fugint de casa seva, han intentat arribar a Europa per via marítima. Des de l’any 2000, han mort més de 32.000 persones a la zona del Mediterrani.

En una situació migratòria només comparable a les grans migracions del segle passat després de la Segona Guerra Mundial, la Unió Europea i els estats membres duen a terme una política restrictiva. Centenars de milers de persones refugiades esperen en camps de refugiats davant de les fronteres tancades. Després d’un repartiment de quotes que no s’ha complert, molts estats, com l’Espanyol, encara no han acollit el nombre de refugiats que havien promès. En el cas d’Espanya, el Govern es va comprometre a rebre 10.772 persones refugiades en un termini de dos anys, que s’està incomplint.

Accions Casa Nostra, Casa Vostra: què hi pots fer tu?

Casa Nostra, Casa Vostra és la campanya que té per objectiu fer una crida davant les institucions catalanes per tal que Catalunya pugui acollir persones refugiades i mobilitzar i conscienciar la ciutadania de la situació mundial que vivim. Per aquest motiu, el proper 18 de febrer es convoca tota la ciutadania a una manifestació multitudinària en favor de l’acollida a les 16 h a la Plaça Urquinaona. A més, l’11 de febrer es celebrarà el Gran concert per a persones refugiades al Palau Sant Jordi, que a data d’avui ja ha exhaurit les entrades però que té oberta una fila O (ES29 1491 0001 2130 0007 0485). A més, tothom pot signar el manifest de la campanya en línia.

La UAB amb les persones refugiades

La Universitat Autònoma de Barcelona i la Fundació Autònoma Solidària (FAS) estan subscrites al manifest de la campanya Casa Nostra, Casa Vostra des del seu començament. De fet, aquesta és una de les línies de treball actuals de la Universitat, que va signar el passat 2016 un acord de col·laboració amb la Comissió Catalana d'Ajuda al Refugiat.
La FAS, entre d’altres, s’encarrega de desenvolupar programes de voluntariat universitari per a participar en l’acollida de persones refugiades al campus de la UAB.

Dins de