Vés al contingut principal

Simulacre de rescat aquàtic i subaquàtic del màster en Assistència Integral en Urgències i Emergències de la UAB i l’IEM

02 set. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L'alumnat del màster en Assistència Integral en Urgències i Emergències de la UAB i l’IEM realitza simulacres i demostracions pràctiques professionals de salvament en platges, de rescat de persones a l’aigua en navegació a vela i de rescat subaquàtic de submarinistes professionals.

Simulacre i pràctiques de rescat aquàtic i subaquàtic

Al voltant de trenta professionals de la medicina i la infermeria participen entre dijous 3 i divendres 4 de setembre en un conjunt de simulacions de salvament aquàtic i subaquàtic, les més nombroses en aquest àmbit a Catalunya. Aquest grup de sanitaris actualment està cursant la 9a edició del Màster en Assistència Integral en Urgències i Emergències de la UAB que imparteix l’Institut d’Estudis Mèdics (IEM), del qual forma part el mòdul d’especialització en Medicina aquàtica i subaquàtica.

En el marc d'aquesta acció formativa, i un cop impartides les sessions teòriques, es porta a terme la part pràctica a les costes de l'Estartit (Costa Brava) que consta de maniobres de rescat aquàtic en superfície, de rescat d’Home a l’Aigua en navegació a vela, i d'una simulació de rescat subaquàtic de bussejadors professionals amb equipament d'alta especialització.

Els alumnes practiquen els diferents tipus d’atenció mèdica tutelats per docents de l’IEM i per professionals dels grups de recerca en activitats aquàtiques i socorrisme de les universitats de La Coruña i de Vigo (GIAAS i REMOSS), Creu Roja, PROACTIVA, FEDAS, Grupo de Actividades Subacuáticas de la Guardia Civil (GEAS) i Bombers de la Generalitat de Catalunya, amb la col·laboració del Club Nàutic de l’Estartit i de la Federació Catalana de Salvament i Socorrisme (FCSS).

L’alumnat titulat en Medicina que supera aquest mòdul obté la capacitació per expedir certificats mèdics en els exàmens d’aptitud per al busseig esportiu segons determina la legislació vigent.

Més informació:

Dins de