Vés al contingut principal

S'inicia un estudi sobre les competències que s'adquireixen amb la pràctica participativa

23 maig 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La UAB està realitzant un estudi per a elaborar una anàlisi de les competències transversals adquirides amb la pràctica participativa per part de l’alumnat de la Universitat, i assentar les bases per a un futur model d’avaluació i reconeixement d’aquestes competències. Per això demana la col·laboració de tot l’alumnat a participar en una enquesta que forma part de l'estudi.

Noves places de voluntariat a diversos programes de la FAS

La UAB, a través del Vicerectorat d'Alumnat i d'Ocupabilitat i la Unitat de Dinamització Comunitària, amb la col·laboració externa de la cooperativa Tandem Social, està realitzant un estudi per tal d’elaborar una anàlisi de les competències transversals adquirides amb la pràctica participativa per part de l’alumnat de la Universitat, i assentar les bases per a un futur model d’avaluació i reconeixement d’aquestes competències.

La forma en què té lloc l'ensenyament i l'aprenentatge a les universitats ha evolucionat ràpidament en les últimes dècades. Un clar exemple és que en l’actualitat, els joves poden aprendre a distància i tenir un major accés a més informació a través d’internet i les xarxes. A més a més, les persones joves aprenen i es formen cada vegada més en entorns fora de l'educació formal, mentre que aquestes experiències d'aprenentatge sovint no es reconeixen. Han augmentat les oportunitats d'adquirir competències i, per tant, es requereix una major col·laboració entre el sistema d’aprenentatge formal i no formal.

L’objectiu de l’estudi és identificar i analitzar les competències transversals adquirides per part de l’alumnat a través de la participació en les activitats, entitats, associacions, càrrecs de representació d’estudiants i altres col·lectius estudiantils presents a la universitat, per tal de posar en valor l’impacte formatiu d’aquestes activitats, programes i voluntariats en l’àmbit curricular i de trajectòria professional, així com definir les bases d’un futur procés d’avaluació i reconeixement d’aquestes competències.

Per aquest motiu, la UAB demana la col·laboració de tot l’alumnat de la Universitat a través de la participació en una enquesta que servirà per complementar les dades de l'anàlisi i conèixer les funcions desenvolupades per part de l’alumnat dins de les diferents activitats participatives, així com les competències transversals adquirides amb aquestes.

Enquesta de l'estudi.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible