Vés al contingut principal

S'amplien els serveis del Suport a l'Acreditació i Avaluació de la Recerca

10 març 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El Servei de Biblioteques de la UAB ha actualitzat el web de Suport a l’Acreditació i Avaluació de la Recerca (SAAR) incorporant nous continguts per a l’avaluació de llibres i capítols de llibres.
ServeiAcreditRecerca
El web de Suport a l’Acreditació i Avaluació de la Recerca (SAAR) es troba a http://www.uab.cat/biblioteques/acreditacio. Va néixer l’any 2012 per ajudar els docents i investigadors a trobar la informació necessària per omplir els formularis d’acreditacions, sexennis i trams de recerca que demanen les diferents agències:
-Agència Nacional de Evaluación de Calidad y Acreditación (ANECA)
-Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari (AQU)
-Comissió Nacional Avaluadora de l'Activitat Investigadora (CNEAI)

La producció científica personal o institucional és avaluada en gran part tenint en compte l’impacte que té en la societat. Aquest impacte es mesura a partir d’indicadors diversos:  factor d’impacte, índex d’immediatesa, quartil, eigenfactor (tots aquests obtinguts a partir del nombre de citacions rebudes ), índex H personal, etc.

En aquestes pàgines s’hi troben els recursos que permeten localitzar els indicadors que avaluen les publicacions científiques i els enllaços als organismes oficials per obtenir les acreditacions. Ara mateix inclou 53 recursos, però els continguts poden variar perquè estan en constant actualització. També s’encabeixen totes les àrees del coneixement: ciències, salut i biociències, enginyeries, ciències humanes  i socials.

El web ofereix també un recull d’eines d’interès per al personal docent i investigador com a autor de producció científica: identificació i filiació institucional, gestió del currículum, propietat intel·lectual i drets d’autor, citacions rebudes, projectes i grups de recerca de la UAB, visibilitat i preservació de la recerca i altra informació útil en relació a la producció científica i la recerca que es porta a terme a la nostra Universitat. En aquest apartat el Servei de Biblioteques ha comptat amb la col·laboració de l’Àrea de Gestió de la Recerca de la UAB.

Aquest portal, elaborat pel Servei de Biblioteques de la UAB, s’actualitza periòdicament per adequar-se a les noves convocatòries i als nous recursos d’interès que van sorgint en l’àrea de les acreditacions i avaluacions de publicacions científiques.

En aquesta darrera actualització s’hi han incorporat, a més dels recursos ja existents per a l’avaluació de revistes, d’altres fonts d’informació que serveixen per avaluar llibres i capítols de llibres i pàgines dedicades a les consideracions específiques per aquest tipus de publicació segons cada agència acreditadora (http://www.bib.uab.cat/human/acreditacions/planes/publiques/graellallibres.php). Els llibres i capítols de llibres tenen una gran importància en l’àrea de les ciències socials i ciències humanes.

El web de Suport a l’Acreditació i Avaluació de la Recerca (SAAR) és una eina molt valorada i durant l’any 2014 ha rebut un total de 9.006 entrades, amb 33.831 pàgines vistes. Recolza el servei d’asessorament al PDI que porten a terme les Biblioteques de la UAB i que orienta sobre quins són els recursos documentals, segons cada agència acreditadora, on trobar els indicis de qualitat dels títols on publiquen.

Dins de