Vés al contingut principal

Reunió internacional d'experts en complexos metàl·lics

03 juny 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Des del proper dimecres, dia 8 de juny, fins al divendres dia 10, experts internacionals assistiran a la 43a edició del Congrés Internacional sobre Complexos Metàl·lics ISMEC (International Simposium on Metal Complexes), organitzada per la UAB i el sincrotró ALBA. La reunió se celebra des de 1974.
ALBA imatge aèria
La jornada inaugural, el dimecres dia 8 a les 9.30h a l'edifici UAB-Casa Convalescència (C/ Sant Antoni Maria Claret, 171, Barcelona), comptarà amb la conferència plenària "Novel nanocomposite for high efficiency solid oxide fuel cell", a càrrec del professor Mamoun Muhammed, de la Divisió de Materials Funcionals del Royal Institute of Technology (Estocolm, Suècia), sobre l'aplicació de nous materials per a la millora de l'eficiència de les piles de combustible.

Dijous el congrés es traslladarà a les instal·lacions del Sincrotró ALBA. Allà, a les 09.50h, el professor John Bargar, de la Divisió de Química i Catàlisi, del sincrotró Stanford Synchrotron Radiation Lightsource a l’SLAC National Accelerator Laboratory de Stanford (EUA), pronunciarà la conferència "Redox and Coordination Environment: Controls Over Uranium Behavior in Complex Natural Sediments", sobre el control del comportament de l'urani en sediments naturals.

La cloenda del congrés, de nou a UAB-Casa Convalescència, serà a càrrec del director científic del CNRS Dirk Schaumlöffel, el divendres 10 a les 9h, amb la conferència "Metal imaging at nanometer level in biological cells by nano secondary ion mass spectrometry (NANOSIMS)", on presentarà mètodes d'obtenció d'imatges d'estructures nanomètriques a l'interior de les cèl·lules.

Els assistents exposaran els avenços més recents en aquest àmbit, impulsant noves col·laboracions entre investigadors de diverses procedències. El congrés està enfocat a diferents aspectes de l'estudi i aplicació de la termodinàmica de complexos en els camps de la química analítica, biomèdica, ambiental, inorgànica i física. En particular, estarà centrat en la termodinàmica química, la química de coordinació, les interaccions de complexos metàl·lics amb biomolècules, els metalls en les malalties, els fàrmacs basats en metalls, els mètodes i sensors analítics basats en complexos metàl·lics, els complexos metàl·lics nanoestructurats, la proteòmica i la metabolòmica, els metalls en la química supramolecular i els mètodes computacionals per a l'anàlisi de l'equilibri.

Una sessió diferenciadora en aquest congrés és la sessió "brokerage" a la tarda de dimecres dia 8 en la qual els participants, de manera individualitzada i seleccionada, duran a terme trobades personalitzades amb altres participants amb l'objectiu tant d'intercanviar experiències d'interès mutu com d’arribar a acords de col·laboració i preparació de projectes conjunts.

El comitè científic de la reunió està composat pels professors de la UAB Manuel Valiente, Montserrat López Mesas i Cristina Palet i investigadors d'ALBA Laura Simonelli i Carlo Marini, organitzadors del congrés; Enrique García-Espanya, de la Universitat de València; Guido Crisponi, de la Università Degli Studi di Cagliari (Itàlia); Henryk Kozlowski, de la Uniwersytet Wrocławski (Polònia); Raffaela Biesuz, de la Università Degli Studi di Pavia (Itàlia); Tarita Biver, de la Università Degli Studi di Pisa (Itàlia); Antonio Bianchi, de la Università Degli Studi di Firenze (Itàlia); Etelka Farkas, de la Debreceni Egyetem (Hongria); Joan Niclós Gutierrez, de la Universitat de Granada; Maria Àngels Olazabal, de l'Euskal Herriko Unibertsitatea; Maurizio Remelli, de la Università Degli Studi di Ferrara (Itàlia); Maria Amelia Santos, de l'Institut Superior Tècnic de Lisboa (Portugal); Peter Gans, de l'empresa Protonic Software (Leeds, Anglaterra); i Michel Meyer, de la Université de Bourgogne (França).

Enllaç a la pàgina web del congrés:

Dins de