Vés al contingut principal

Reunió d’experts en gestió alimentària, energètica i de l’aigua als països de la Mediterrània

08 jul. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La UAB acull, els dies 11 i 12 de juliol, la reunió d’inici del projecte de col·laboració entre la UE i els països de la Mediterrània 5TOI_EWAS, liderat pel professor Manuel Valiente amb l’objectiu de millorar la recerca i la innovació en alimentació, energia i gestió de l’aigua.
MEditerrani
El projecte Quintuple Helix Approach to Targeted Open Innovation in Energy, Water and Agriculture in the South Mediterranean Neighborhood (5TOI_EWAS) està coordinat pel professor del Departament de Química de la UAB Manuel Valiente.

El projecte contribuirà a construir ponts entre la innovació i la tecnologia, així com a obrir nous mercats en els sectors de l’alimentació, l’energia i la gestió de l’aigua. Els principals objectius són millorar les interrelacions entre alimentació, energia i gestió de l’aigua, per mitjà d’un ecosistema equilibrat i orientat a la innovació als països de la Mediterrània; concentrar els esforços i l’interés dels innovadors mitjançant un pla d’acció conjunt que serveixi d’eina científica i diplomàtica eficaç per donar suport a una política de diàleg bilateral entre recerca i innovació; i contribuir a millorar l’accés dels investigadors de l’àrea del sud de la Mediterrània a l’excel·lència científica mitjançant activitats que generin capacitats. Es pretén, per a tal fi, fer accessibles les grans infraestructures científiques i els laboratoris rellevants mitjançant el desenvolupament d’activitats de recerca i d’emprenedoria arreu de tota l’àrea del sud de la Mediterrània per tal d’incrementar la seva participació a la zona de recerca europea.

La sessió d’inici del projecte, dilluns 11 de juliol a les 9h, a la sala d’actes de la Facultat de Ciències, comptarà amb la presència de la rectora de la UAB, Margarita Arboix i del coordinador del projecte, Manuel Valiente. Hi participaran representants dels 24 socis de 15 països, a més d’ambaixadors i cònsols representants d’aquests països a Espanya.

En el projecte, liderat des de la UAB, hi participen un total de 24 institucions d’Itàlia, Bèlgica, Alemanya, el Regne Unit, França, Àustria, el Líban, Palestina, Tunísia, Algèria, Macau, Egipte, Turquia, Jordània i Líbia.

Agenda de la reunió:
http://www.uab.cat/uabdivulga/img/Agenda 5TOI.pdf