Vés al contingut principal

Rafael Arenas, Joan Botella i Salvador Cardús debaten sobre el futur de Catalunya

21 abr. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Tres professors de la UAB debatran, el proper 22 d'abril, sobre la situació política general de Catalunya: Rafael Arenas, membre de Societat Civil Catalana; Joan Botella, vicepresident de Federalistes d'Esquerres; i Salvador Cardús, membre del Consell Assessor de la Transició Nacional.
Rafael Arenas, Joan Botella i Salvador Cardús
El 22 d'abril, a les 12 h, la sala de graus de la Facultat de Filosofia i Lletres acollirà l'acte "El futur de Catalunya. Vies possibles?", que comptarà amb la participació de Rafael Arenas, Joan Botella i Salvador Cardús. Tots tres ponents són docents de la UAB: Arenas, catedràtic de dret internacional privat i vocal de la Junta Directiva de Societat Civil Catalana; Botella, catedràtic de ciència política i vicepresident de Federalistes d'Esquerres; i Cardús, professor de sociologia i membre del Consell Assessor de la Transició Nacional. L'acte està organitzat pel grup MoltxDir.

Rafael Arenas és membre del Grup de Recerca Consolidat Estudis Internacionals i Europeus de l'Institut de Dret i Tecnologia (GEIE-IDT). Ha estat coordinador de pràctiques externes i vicedegà de la Facultat de Dret. Ha participat en diversos projectes de recerca nacionals i internacionals i dirigeix un projecte de recerca competitiu que estudia la pràctica i la regulació de l'activitat internacional de les persones jurídiques (societats i fundacions). Ha estat membre de l'Observatori de Dret Privat de Catalunya, ha format part del consell de redacció de la Revista Española de Derecho Internacional i és membre del consell de redacció de l'Anuario Español de Derecho Internacional Privado.

Llicenciat en dret per la UB i doctor en dret per la UAB, Joan Botella és expert en política comparada i és especialitzat en partits polítics, eleccions, govern local i opinió pública. Des de 2011, és degà de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia i ha desenvolupat altres responsabilitats institucionals a la UAB: degà de la Facultat de Ciències de la Informació (1984-1985), secretari general (1986-1988) i vicerector de Professorat (1988-1990). Ha desenvolupat també diferents responsabilitats en organismes d'avaluació universitària i ha estat degà del Col·legi de Politòlegs i Sociòlegs de Catalunya, vocal del Consell de l'Audiovisual de Catalunya i vicepresident de l'Asociación Española de Ciencia Política, entre d'altres càrrecs.

Per la seva banda, Salvador Cardús és llicenciat i doctor en ciències econòmiques per la UAB. Va ser degà de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia entre 2009 i 2011. Va ser també professor visitant a la Universitat de Cambridge, a la Universitat de Cornell i a la Universitat de Londres. La seva recerca s'ha centrat en la sociologia de la religió i de la cultura, l'anàlisi dels mitjans de comunicació i l'estudi de la conformació de les identitats a les societats contemporànies. Va ser director de l'Anuari de l'opinió publicada de 2002 a 2008. Col·labora quotidianament amb diversos mitjans de comunicació catalans, és membre dels consells editorials o assessors de diverses publicacions i va ser l'impulsor de la revista Crònica d'Ensenyament.

Dins de