Vés al contingut principal

Quatre estudiants de la UAB, guardonats als Premis Economia Social

02 feb. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Els Premis Economia Social 2022, organitzats per la Fundació Roca Galès en el marc del Programa d’Economia Social de la Generalitat de Catalunya, han distingit el treball de final de grau de Jordi Signes, el treball de final de postgrau d’Anna Lara i sengles treballs de final de màster de Marc Dalmau i Jordi Valls, tots ells estudiants de la UAB.

Imatge de l'entregaa de premis

El primer premi al millor treball de final de màster ha estat per a Marc Dalmau, estudiant del màster en Polítiques Socials i Acció Comunitària de la UAB, per una recerca sobre models alternatius de tinença i ús de l’habitatge en el món rural. La investigació posa el focus en l’habitatge cooperatiu en cessió d’ús i la masoveria urbana en el món rural català a partir de dos projectes específics: Tremolina Coop i Envall Coop. El segon premi ha estat per a Jordi Valls, estudiant del mateix màster, per una recerca sobre formes organitzatives basades en l’autogestió al tercer sector social, a partir de l’estudi de cas de l’Associació Alba.

Pel que fa al premi al millor treball de final de postgrau, ha estat per a Anna Lara, per una recerca sobre comunitats energètiques, i el segon premi al millor treball de final de grau ha estat per a Jordi Signes, per una investigació sobre solucions per a la crisi energètica espanyola a partir de comunitats d’energia renovable.

Els Premis Economia Social 2022 han rebut 43 treballs d’11 universitats catalanes diferents. En aquesta sisena edició dels premis, el jurat ha prioritzat aquells treballs que posaven l’accent a aportar solucions des de l’economia social i solidària per a la transició ecosocial. Dos dels primers premis aborden també solucions per revertir el despoblament rural.

En l’acte de lliurament dels premis, Josep Vidal, director general d’Economia Social i Solidària, el Tercer Sector i les Cooperatives de la Generalitat de Catalunya, va destacar la generació de coneixement en matèria d’economia social a les universitats. «Els joves sou el futur, i volem que aquest futur situï primerament les persones al centre, amb un model econòmic resilient, sostenible, solidari i just».

El jurat dels premis va estar format per Lorena Torró, directora de la Confederació de Cooperatives de Catalunya; Laia Bonastra, directora de desenvolupament de persones de la cooperativa Suara i membre del Consell Rector de la Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya; Anna Puig, de l’àrea d’administració de la cooperativa L’Esguard i membre del Consell Rector de la Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya; Eloi Serrano, director de la Càtedra d’Economia Social del Tecnocampus; Carla Liébana, responsable de comunicació a La Coordi i a la XES; Ramon Bastida, professor del Departament d’Economia i Empresa de la UPF; Ricard Pedreira, cooperativista i professor jubilat d’Economia Aplicada a la UAB, i Quim Sicília, president de la Federació de Cooperatives de Consum de Catalunya.

Dins de