Vés al contingut principal

Prop de 500 persones participaran a les Jornades d'Educació Viva a la UAB

29 set. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L'Associació d'Educació Viva, CAIEV, i la Facultat de Ciències de l'Educació organitzen les Jornades d'Educació Viva a la UAB: divendres, 30 de setembre, a l'Auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres, i dissabte, 1 de setembre, a l'Aulari de la Facultat de Ciències de l'Educació.
Facultat de Ciències de l'Educació
Cada vegada són més les famílies i els educadors que desitgen una educació viva, i cada vegada són més les escoles i els espais educatius que estan en procés de canvi en aquesta direcció.
L'objectiu de les Jornades d'Educació Viva són difondre experiències i pràctiques pedagògiques d'educació viva, generar espais d’intercanvi per tal d’enfortir les xarxes d’escoles, professionals i famílies i reflexionar i aportar propostes sobre polítiques educatives afavoridores de l’educació viva.

Els destinataris són educadors/es d’escoles d’infantil, primària i secundària, estudiants de magisteri, educació social, pedagogia, etc., famílies i representants polítics i de l’administració i altres agents socials.

Segons l'associació CAIEV, "cada vegada són més les famílies i els educadors que desitgen una educació viva, i cada vegada són més les escoles i els espais educatius que estan en procés de canvi en aquesta direcció".

Per a Antoni Navío, de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB, "per a la nostra universitat és important acollir aquesta trobada perquè és un espai de professionalització que oferim, per a educadors i pedagogs sobretot, i també, un espai de debat per als futurs mestres i professors de com ha de ser l'escola del futur".

La inauguració oficial de les jornades serà a les 9.00h. del matí. A les 9.30h. Jordi Mateu oferirà una conferència sobre Educació viva i qualitat educativat. A les 11.30 h. hi haurà una taula rodona titulada "Propostes de canvi per al sistema educatiu", amb la participació de Boris Mir, director adjunt del programa  Escola Nova 21; Rosa Cañadell, grup promotor ILP educació, ex-portanveu d'USTEC; Carme Ortoll, directora general d'Educació Infantil i Primària i Agnès Barba, directora de l'Escola pública Els Encants.

A la tarde es tractaran les experiències educatives amb els seus representants de l'Espai Educatiu Ojo de Agua, d'Alacant; de l'Escola Congrés Indians de Barcelona i de l'Escola Summerhill d'Anglaterra. A continuació, tindrà lloc una taula rodona amb representants polítics.

L'endemà, el dissabte, hi haurà una quarentena de tallers simultanis relacionats que tractaran d'aspectes relacionats amb l'educació i l'acompanyament. Les famílies podran assistir-hi amb els seus fills, motiu pel qual s'obre el gimnàs de la Facultat de Ciències de l'Educació per tal que els nens i nenes puguin disposar d'aquest espai.

PROGRAMA DE LES JORNADES D'EDUCACIÓ VIVA

Dins de