Vés al contingut principal

Professionals exposen les possibilitats d'ocupació de la filosofia

18 maig 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La jornada "Sortides professionals de la filosofia: jornada informativa amb exalumnes" aterra a la Facultat de Filosofia i Lletres el proper 20 de maig com a jornada d’orientació professional i debat.
Jornades sobre sortides professionals de la filosofia
La trobada, que es desenvoluparà entre les 9 i les 17,30 h, es dividirà en diferents blocs: "política + recerca", "mitjans de comunicació i editorials", "gestió cultural + política", "recerca" i "professorat de secundària". En la mateixa, hi intervindran professionals destacats d'àmbits diversos: el diputat Toni Comín, el director de Cosmocaixa Lluís Noguera, el periodista Iu Andrés, etc.

Pilar Dellunde, exdiputada al Parlament de Catalunya, experta en intel·ligència artificial i vicerectora de Recerca a la UAB, donarà el tret d’inici de la jornada d’orientació parlant de la política i la recerca com a possible sortida professional dels graduats.

La segona taula començarà a les 11 h i versarà sobre la possibilitat de treballar als mitjans de comunicació. Hi participaran Iu Andrés, periodista al programa de televisió 8aldia de 8TV i al diari Ara; Marc Campos, secretari de comunicació de la productora audiovisual Fight Time Entertainment; i Isabel del Río, col·laboradora de l'agència literària Sandra Bruna, entre d’altres, i autora d'obres de ficció i del llibre 100 Coses per fer a Barcelona almenys una vegada a la vida, de Cossetània.

La participació dels alumnes i l’espai per a preguntes tindran cabuda després d’aquesta xerrada i precediran a una petita pausa.

A continuació, a les 12 h, Lluís Noguera, director de CosmoCaixa, i Toni Comín, diputat al Parlament de Catalunya, exploraran la feina del filòsof que s’implica en política i en gestió cultural.

La recerca serà una altra de les opcions que es presentaran a la jornada. Formaran part de la taula que començarà a les 13 h Arnau Horta, doctorand i comissari artístic que ha treballat pel Sónar, CosmoCaixa i MACBA; i Eudald Espluga, becari predoctoral. Acabades aquestes dues taules, els alumnes recuperaran el protagonisme resolent els seus dubtes en un espai de preguntes que s’allargarà fins les 14,30 h.

La jornada es reprendrà a les 16 h, després de la pausa per dinar, amb la taula sobre professorat de centres de secundària on Jordi Riba, professor de filosofia de secundària a l’Institut Montserrat de Barcelona, i Giuseppe Santangelo, alumne del Màster d’Ensenyament i becari predoctoral, exposaran les seves experiències. Per acabar i cloure la jornada, es tornarà a obrir un últim torn de dubtes.

Dins de