Vés al contingut principal

Presentat el nou Portal de la Recerca de Catalunya

23 gen. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Aquest dilluns, 23 de gener, s’ha presentat a Barcelona el Portal de la Recerca de les Universitats de Catalunya, que mostra l'activitat investigadora de les universitats catalanes, amb la presència del Conseller d’Empresa i Coneixement Jordi Baiget.
Portal Recerca
El proppassat dilluns, 23 de gener, s’ha presentat a la Sala Francesc Cambó del Recinte Modernista de l’Hospital de Sant Pau el Portal de la Recerca de les Universitats de Catalunya (PRC), amb la presència del Conseller d’Empresa i Coneixement i President del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) Jordi Baiget.

El portal, que es va començar a definir a finals del 2012, és una iniciativa de la Direcció General de Recerca de la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, fruit de la importància de mostrar públicament i en accés obert els resultats de la recerca que es produeix a Catalunya.

El nou portal té per finalitat visualitzar i difondre l'activitat investigadora que es duu a terme a les universitats catalanes en quant a investigadors, publicacions, grups i projectes de recerca, per tal de fer arribar tota aquesta activitat a la comunitat científica internacional, les empreses, les entitats finançadores i el públic en general. Es pretén, d’aquesta manera, facilitar l'accés obert a la producció científica, també amb l’objectiu a llarg termini de simplificar els processos de gestió i de donar suport als d'avaluació.

El portal aprofita la feina feta per les universitats amb els sistemes de gestió de la recerca (CRIS) i pretén redundar en millores en la gestió de la informació dins de cada institució. Per a la seva posada en funcionament s’ha decidit conjuntament acords de disposició de les dades, la captura d’informació per mitjà de formats estàndards (CERIF) i de protocols d'interoperabilitat, s’ha utilitzat identificadors comuns per evitar ambigüitats (com, per exemple, l'ORCID per als investigadors) i s’ha afavorit l'accés obert a la producció científica i l'ús dels repositoris institucionals.

El PRC aplega l’activitat investigadora de les 12 universitats catalanes, 384 departaments i instituts i un total de 28.879 projectes de recerca de 1.442 grups. Això representa que se centralitza la tasca duta a terme per 8.826 investigadors que generen 421.420 publicacions i 23.196 tesis doctorals.

A més del conseller, han intervingut en l’acte el secretari d’Universitats i Recerca, Arcadi Navarro; el president del CSUC, Miquel Puig; el rector de la Universitat Pompeu Fabra, Jaume Casals; i el president de la comissió de treball del PRC, Enric Canela.

Accés al portal:

Dins de