Vés al contingut principal

Premiat l’investigador de l’IGOP Nicolás Barbieri

10 nov. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La revista Critical Policy Studies ha distingit un article de Nicolás Barbieri, investigador de l'IGOP i professor de Ciència Política, com el millor de l’any publicat en les seves pàgines per un investigador jove. L’article analitza per què i com canvien les polítiques públiques, a partir de l’estudi de l’evolució de les polítiques culturals a Catalunya.
Nicolás Barbieri, investigador de l'IGOP i professor de Ciència Política de la UAB
Critical Policy Studies, considerada una de les publicacions les més prestigioses d'Europa en l'estudi de les polítiques públiques, ha distingit l’article de Barbieri ‘A narrative-interactionist approach to policy change analysis. Lessons from a case study of the cultural policy domain in Catalonia’  “per la manera innovadora i rellevant d’utilitzar conceptes teòrics consolidats i per fer-ho de manera que tenen clara rellevància per a altres grans qüestions de política contemporània”.

A l’article premiat, Nicolás Barbieri aplica un model original, que adapta i aplica el concepte d'alineament de marcs (frame alignment), per entendre i respondre per què i com canvien les polítiques públiques i, en particular, quan i com els discursos dels actors polítics influeixen en el canvi de les polítiques públiques, a partir de l'anàlisi de l'evolució de les polítiques culturals a Catalunya.

L’autor conclou al seu article que la continuïtat de les polítiques públiques és més probable quan els governs tenen un alt grau de legitimitat per actuar en un determinat àmbit, en aquest cas el de la cultura; que una crisi d’aquesta legitimitat obre la porta a les possibilitats de canvis en les polítiques; i que una crisi d'aquest tipus no és suficient perquè es produeixin canvis substantius en les polítiques públiques: els canvis més significatius es produeixen quan els governs intenten i aconsegueixen recuperar una certa legitimitat a través dels discursos.

Nicolás Barbieri, de 37 anys, és doctor en Ciència Política, investigador de l’Institut de Govern i Polítiques Públiques i professor del Departament de Ciència Política i de Dret Públic de la UAB. La seva recerca es concentra en l’anàlisi del canvi de les polítiques públiques, particularment en l’àmbit de les polítiques socials i culturals. Ha estat investigador convidat en la Université de Montpellier (França) i en les universitat argentines Nacional de Avellaneda i Nacional de Tres de Febrero. Ha publicat llibres, capítols de llibres i articles en revistes internacionals, que es poden consultar en aquest enllaç. És també autor del blog http://ubicarse.net

Dins de