Vés al contingut principal

Premi per a Mass Factory

03 oct. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L’empresa de base tecnològica de la UAB Mass Factory ha rebut el premi d’Excel·lència Empresarial a la Integració Social a través de les TIC que atorga l’associació GrausTIC, en el marc de la 15ª Diada de les Telecomunicacions de Catalunya. El professor Jordi Roig va recollir el guardó.
Premi per a Mass Factory
El professor Jordi Roig, agraint el guardó
GrausTIC ha concedit el guardó a Mass Factory "per haver contribuït a l'impuls del disseny per a totes les persones, en la seva activitat, sense discriminar cap dels perfils que conformen la societat". Aquesta associació agrupa als enginyers tècnics i graus de telecomunicació, multimèdia, electrònica, videojocs i/o tecnologies de la informació catalans.

Mass Factory és una empresa de base tecnològica derivada del grup GABiTAP (Grup d'Aplicacions Biomèdiques i Tecnologies per a l'Autonomia Personal) de l'Escola d'Enginyeria, codirigida pel professor Jordi Roig de Zárate, del Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics.

L'empresa desenvolupa solucions per a l'accessibilitat urbana, especialment pensades per facilitar el seu ús entre col·lectius amb discapacitat intel·lectual, física o sensorial. Entre elles destaca App&Town, una aplicació guia amb indicacions visuals, auditives o tàctils a usuaris de transport públic, facilitant informació en temps real sobre horaris i incidències per calcular les rutes més ràpides, acompanyant de principi a fi a l'usuari en el seu recorregut. Derivada d’aquesta, recentment han creat la solució App&Town Compagnon, de prestacions similars, però específicament adreçada a persones amb discapacitat intel·lectual. Aquesta segona solució ja està sent utilitzada a la ciutat de Laval, propera a Montréal (Canadà) i també està en fase de proves a Lyon i París.

Dins de