Vés al contingut principal

Pilar Benejam rep el premi Bartomeu Picornell a la qualitat educativa

15 juny 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El diari Ara Balears ha atorgat els seus premis anuals, que arriben enguany a la tercera edició. Pilar Benejam, catedràtica de la UAB i membre de l'Associació Rosa Sensat, ha estat distingida per la seva contribució a la millora de la qualitat docent.
Pilar Benejam
Foto: Joan Portell (Rosa Sensat).
Pilar Benejam, catedràtica jubilada del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials, ha rebut el premi Bartomeu Picornell a la millora de la qualitat educativa dins dels premis Ara Balears d'enguany.

Segons explica el diari Ara, "la renovació pedagògica" ha estat un dels "elements clau" de la trajectòria de Benejam que han propiciat aquesta distinció. Benejam, que ha estat professora de geografia a les escoles Talitha i Costa i Llobera, és membre de l'Associació de Mestres Rosa Sensat.

A la UAB, va impartir classes des del 1972 fins a la seva jubilació, i va ser una de les signants de la declaració de principis coneguda com a Manifest de Bellaterra, fet públic el 1975. Va ser també directora de l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat.

Entre altres distincions anteriors, Benejam ha rebut la Creu de Sant Jordi de la Generalitat, el premi Ramon Llull, el Premi Marta Mata (dins dels Premis Catalunya d'Educació 2011) i el premi d'actuació cívica de la Fundació Lluís Carulla.

Els premis Ara Balears van ser lliurats el 14 de juny passat a Palma de Mallorca, en un acte que va comptar amb la presència de la presidenta balear, Francina Armengol. El premi a la millora de la qualitat educativa du el nom del periodista Bartomeu Picornell, redactor de l'Ara Balears que va morir el 2015.

Dins de