Vés al contingut principal

Nova edició del workshop “Mètodes ràpids i automatització en microbiologia alimentària”

19 oct. 2018
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Del 20 al 23 de novembre té lloc a la Facultat de Veterinària la 17a edició del workshop “Mètodes ràpids i automatització en microbiologia alimentària”, que pretén ampliar i difondre els nous mètodes de detecció i identificació dels microorganismes habituals en els aliments i en l’aigua.
Workshop MRAMA
Amb una durada de quatre dies, el workshop compta amb ponències de prestigiosos experts nacionals i internacionals, sessions pràctiques en laboratori, tallers, taules rodones i una mostra amb l'exposició de més d'una desena d'empreses de microbiologia.

La conferència inaugural l’imparteix José Juan Rodríguez Jerez, professor del Departament de Ciència Animal i dels Aliments de la UAB, qui oferirà una visió general sobre els mètodes ràpids i miniaturitzats i l'automatització en microbiologia.

Altre ponents que intervenen al workshop són Armand Sánchez Bonastre (Departament de Ciència Animal i dels Aliments de la UAB), que parlarà sobre la polymerase chain reaction (PCR) i la seqüenciació genòmica massiva aplicades a la seguretat alimentària; Pablo de Vicente López (Asociación Española de Normalización y Certificación-AENOR), que explicarà el procés de validació i certificació ISO 16140 per a mètodes ràpids de microbiologia; Glòria Sánchez Moragas (Instituto de Agroquímica y Tecnología de Alimentos-IATA, CSIC), que impartirà una conferència sobre els virus de transmissió alimentària: rellevància i mètodes de detecció i Àngels Garcia Pascual (La Sirena Alimentación Congelada), que explicarà l’aportació del laboratori de microbiologia en un retailer d’alimentació congelada.

Com a conferenciants internacionals l’edició d’enguany comptarà amb la participació de Julio César Lamela Pérez , de l’Instituto Uruguayo de Normas Técnicas -UNIT- / Cooperativa Nacional de Productores de Leche -Conaprole-, Montevideo, Uruguai, que parlarà de la contaminació creuada en la indústria alimentària: aptitud bacteriana per persistir. Casos pràctics; Kurt Houf, de la Universitat de Gant, Bèlgica, que oferirà la conferència “Identificació i caracterització de patògens alimentaris: on encaixen MALDI i la genòmica?" i David Tomás Fornés, de Nestec, Centre de Recerca de Nestlé a Lausana, Suïssa, que explicarà els nous mètodes de referència ISO i mètodes alternatius. Impacte als laboratoris de microbiologia d’aliments.

L’últim dia de les jornades estarà dedicat a tallers pràctics. En aquesta ocasió sobre els perills microbiològics als sistemes APPCC; el frau alimentari als sistemes de certificació; l’ús dels recursos per a microbiologia predictiva disponibles a Internet i el programa d’assajos interlaboratoris com a indicador clau de qualitat.

També hi haurà dues taules rodones sobre el dia a dia del control microbiològic en la indústria, i la instrumentació, tendències de mercat i d'altres temes d'actualitat.

Complementen el programa d’aquesta edició diferents sessions en què les empreses presentaran els últims avenços tècnics per al sector.

El workshop MRAMA s'adreça a directors i tècnics d'indústries, consultories i laboratoris agroalimentaris, i d'altres sectors (microbiològic, clínic, farmacèutic, cosmètic, químic, mediambiental, etc.); inspectors veterinaris  i altre personal de l'administració; estudiants de grau i postgrau, personal tècnic i professors universitaris i personal d'altres centres de recerca.

XVII Workshop sobre Mètodes Ràpids i Automatització en Microbiologia alimentària (MRAMA)

Dins de