Vés al contingut principal

Nova edició del Cervella't

07 març 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Amb motiu de la Setmana Mundial del Cervell 2022, del 14 al 17 de març l’Institut de Neurociències de la UAB i la CORE de Salut Mental han organitzat una nova edició de xerrades del cicle Cervella’t. S’hi abordaran, entre altres temàtiques, com i per què es produeix la psicosi, els efectes de la teràpia electroconvulsiva o com combatre l’obesitat utilitzant la realitat virtual. S’hi podrà participar de forma virtual, amb inscripció prèvia

Cicle de conferències en línia per la Setmana del Cervell

La Setmana del Cervell és una iniciativa mundial que té l'objectiu d'augmentar la consciència pública sobre els progressos i els beneficis de la investigació en neurociències. Per celebrar-ho enguany, l'INc i la CORE de Salut Mental de la UAB han programat quatre xerrades en línia i una pràctica al Digital Lab:

• La psicosi: què és, com i per què es produeix? 14 de març, a les 19h

Alba Toll, doctoranda del programa en Psiquiatria de la UAB i investigadora associada al Grup de recerca en Salut Mental de l'Institut Mar d'Investigacions Mèdiques (IMIM), analitzarà les causes de la psicosi, un trastorn força freqüent i que afecta principalment persones joves. Encara queden molts interrogants per resoldre sobre la fisiopatologia de la psicosi i per determinar amb major fiabilitat marcadors pronòstics i de resposta al tractament.

• La teràpia electroconvulsiva. 15 de març, a les 19h

Narcís Cardoner, professor agregat del Departament de Psiquiatria de la UAB i Director de Psiquiatria de l'Hospital Sant Pau, parlarà de la teràpia electroconvulsiva, un tractament eficaç, però també una pràctica mèdica controvertida i estigmatitzada. En aquesta xerrada es tractaran els seus efectes al cervell per comprendre els seus mecanismes d'acció i així superar els prejudicis que la qüestionen.

• Técnicas de Embodiment y Body swapping en el tratamiento de la obesidad mediante la Realidad Virtual. 16 de març, a les 19h

Dimitra Anastasiadou, professora associada de la UAB i investigadora postdoctoral al Vall d'Hebron Institut de Recerca, presentarà ConVRself, una plataforma de realitat virtual a través de la qual una persona pot ocupar alternativament dos cossos virtuals (un avatar d’un mateix i un avatar d'un conseller que reflexiona i proposa solucions al problema que tingui la persona). L'objectiu és avaluar si aquesta tècnica pot ajudar les persones que viuen amb obesitat a augmentar la motivació per adoptar un estil de vida més saludable.

• Práctica de técnicas de Embodiment y Body swapping en el tratamiento de la obesidad mediante la Realidad Virtual. 17 de març, a les 10h, al Digital Lab

Durant aquesta activitat, les doctores Júlia Vázquez, neuropsicòloga i investigadora al Parc Sanitari Pere Virgili, i Pilar Lusilla, professora associada de la UAB i psiquiatra de l'Hospital Universitari Vall d'Hebron, donaran a conèixer el projecte SocratesVR i faran una demostració pràctica de realitat virtual amb la plataforma ConVRSelf, en la qual els assistents podran tenir una conversa amb ells mateixos mitjançant les tècniques Embodiment i Body swapping.

• Neuroimatge i sensibilització central al dolor. 17 de març, a les 19h, en línia

En aquesta xerrada el professor catedràtic del departament de Psicologia Clínica i de la Salut de la UAB Joan Deus presentarà els estudis que s'estan duent a terme utilitzant la neuroimatge per analitzar què passa al cervell dels pacients que pateixen síndromes de sensibilització central, com la fibromiàlgia, i també de pacients amb dolors focalitzats, com el mal de genoll. També com es poden observar, amb neuroimatge, els efectes farmacològics d'un tractament.

Les xerrades són obertes a tothom, amb inscripció prèvia.

Dins de