Vés al contingut principal

Nous espais virtuals de suport a la docència i a l'alumnat

01 oct. 2024
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La UAB posa en marxa dos nous espais virtuals dissenyats per oferir eines, materials i recursos, un adreçat al professorat i un altre a l'estudiantat. Aquests espais estaran accessibles a través del campus virtual i s'han llençat inicialment com a prova pilot a la Facultat de Ciències amb la previsió de fer-los extensibles a tot el col·lectiu docent i estudiantil de la universitat.

Estudiants

L'espai d'eines de suport a la docència, adreçat al professorat, incorpora una àmplia varietat de recursos destinats a millorar la qualitat dels processos d'ensenyament i d'aprenentatge. Entre els materials disponibles, s'inclouen recursos sobre inclusió i atenció a la diversitat, metodologies docents, avaluació dels aprenentatges, perspectiva de gènere en la docència i l'ús de la intel·ligència artificial en la docència. Aquest espai té com a propòsit proporcionar al professorat eines al servei d'un ensenyament més significatiu i inclusiu.

D'altra banda, l'espai d'eines de suport a l'alumnat està dissenyat per oferir diferents recursos i materials que inclouen serveis i programes específics, activitats i ajuts, entre d'altres. Aquest espai pretén facilitar l'accés a la informació i a eines que poden ajudar l'estudiantat a aprofitar al màxim la seva experiència universitària.

La prova pilot d'aquests espais servirà per recollir suggeriments i fer les millores necessàries abans de la seva implementació a tota la universitat. Aquesta iniciativa representa un pas endavant per afavorir l'accés a recursos per a l'actuació docent. De la mateixa manera, els recursos adreçat a l'alumnat cerquen una millor adaptació a la vida universitària.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Educació de qualitat