Vés al contingut principal

Nou cicle de cinema: Els obscurs anys 70, a la Sala Cinema UAB

04 març 2019
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La Sala Cinema UAB acollirà al llarg del segon semestre el cicle de cinema ‘Els obscurs anys 70’: una miscel·lània de sis pel·lícules que ens parlen d’una dècada tumultuosa i heterogènia.
Imatge Notícia Els obscurs anys 70
El proper 5 de març es projectarà Círculo rojo (1970) de Jean-Pierre Melville. El cicle continuarà amb El exorcista (1973), Pat Garret y Billy el niño (1973), Fiebre del sábado noche (1977), Suspiria (1977) i es tancarà amb la projecció de El cazador (1978).

La dècada dels setanta està protagonitzada per fets històrics com la Guerra de Vietnam, els primers símptomes d’estancament de la URSS o l’inici del trànsit cap a la globalització. Així doncs, darrere dels colors de les camises hippies, la moda glam i la melodia del rock progressiu, es manifesta la consciència d'una incipient cultura de masses que critica el consumisme però al mateix temps rema en aquesta direcció.

La heterogènia de la dècada es veu reflectida en aquest cicle de cinema que presenta sis films de gèneres tan diversos com el drama, el terror, el cinema negre, el western o el musical.

El cicle, organitzat pel Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat (Facultat de Ciències de la Comunicació), comptarà amb un debat posterior moderat pel professor de la facultat Ludovico Longhi.

Dins de