Vés al contingut principal

Mor Joaquín Barraquer

29 ag. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Joaquín Barraquer, catedràtic de cirurgia ocular de la UAB i referent en el camp de l'oftalmologia, va morir 26 d'agost el passat. Expert en el tractament de la cataracta i la miopia, Barraquer va ser distingit per dotze universitats nacionals i estrangeres i va rebre la Creu de Sant Jordi de la Generalitat.
Joaquín Barraquer
El 26 d'agost passat, va morir Joaquín Barraquer Moner, catedràtic de cirurgia ocular de la UAB. Era també director executiu de l'Institut Universitari Barraquer, director del Centre d'Oftalmologia Barraquer, president de la Fundació Barraquer i de l'Institut Barraquer, i director fundador del Banc d'Ulls per a Tractaments de la Ceguesa.

La seva tasca clínica, científica i docent ha estat centrada en la cirurgia de la cataracta. Les seves innovacions en aquest camp, el 1958, van revolucionar les tècniques quirúrgiques del moment amb la seva tècnica de la facoèresi (zonulolisi enzimàtica). Així mateix, es troba entre els pioners a nivell mundial en la inclusió de lents intraoculars per corregir la miopia i, a més, la seva aportació als trasplantaments de còrnia és reconeguda internacionalment, ja que la clínica que porta el seu nom és un centre de referència mundial en aquesta especialitat.

Barraquer, que era fill del cèlebre professor Ignasi Barraquer i nét del primer catedràtic d'oftalmologia de la UB, Josep Antoni Barraquer, va ser nomenat doctor honoris causa i professor honorari de 12 universitats nacionals i estrangeres. El 1999, va rebre la Creu de Sant Jordi de la Generalitat.

Dins de