Vés al contingut principal

Marta Bertran, reelegida com a degana de la Facultat de Ciències de l'Educació

08 nov. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Marta Bertran, professora del Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social, ha estat reelegida com a degana de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB.

Fotografia Marta Bertran Tarrés

Formaran part del nou equip del deganat Sílvia Blanch com a secretària de la Facultat i vicedegana de Pràctiques, Lurdes Martínez com a vicedegana d'Estudis, Marilisa Birello com a vicedegana de Màsters, Qualitat i Innovació, i Georgeta Ion com a vicedegana de Mobilitat i Estudiants.

Marta Bertran ha exercit la docència a tots els graus impartits per la Facultat, el màster universitari en Recerca en Educació i el màster en Estudis de Dones, Gènere i Ciutadania. És la coordinadora del grup de recerca ATLAS, Interseccions Crítiques en Educació. Els seus temes de recerca se centren en les infàncies i en les trajectòries educatives i familiars de joves d'origen migrant. Ha participat en la gestió del Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social i ha estat vicedegana d'Estudiants i Mobilitat. Bertran és degana de la Facultat des de l'any 2020.

Primera elecció segons la LOSU

Bertran ha estat la primera degana escollida segons la nova Llei orgànica del sistema universitari (LOSU), amb un sistema d'elecció per sufragi universal i vot ponderat. A més de la seva candidatura, que ha assolit un 54,36 % del vot ponderat, s'havia presentat la del professor Antoni Santisteban, que n’ha obtingut un 45,64 %. L'elecció s'ha desenvolupat per votació electrònica. La LOSU estableix que el mandat de les persones titulars d'òrgans unipersonals electes és, en tots els casos, de sis anys improrrogables i no renovables.

Dins de