Vés al contingut principal

Mariona Espinet, guardonada per un article sobre la Xarxa d'Universitats Cultivades

03 abr. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L'Observatori de Cooperació Universitària al Desenvolupament ha distingit un treball sobre l'experiència de la Xarxa Universitats Cultivades en què ha participat Mariona Espinet, professora del Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals de la UAB.
Mariona Espinet
Un treball en què ha participat Mariona Espinet, professora del Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals i coordinadora dels grups LICEC i Gresc@, ha rebut el premi a la millor experiència publicada de manera inèdita i vinculada a la cooperació universitària pel desenvolupament i l'Agenda 2030. Aquest nou guardó ha estat atorgat per l'Observatori de Cooperació Universitària al Desenvolupament (OCUD) de CRUE Universidades Españolas.

El treball premiat es titula "Red Universidades Cultivadas (RUC): Una iniciativa de cooperación entre universidades en torno al uso de huertos ecológicos" i està escrit conjuntament pels membres de la xarxa: a més d'Espinet, integren la RUC Lourdes Aragón (Universidad de Cádiz), Marcia Eugenio (Universidad de Valladolid), Francisco Bravo (Universidad de Palencia), Ángel Puente i Milagros Navarro (Universidad de Burgos), Cristina Lucini, Patricia Teresa Espinosa i María del Monte Maíz (Universidad Católica de Ávila), i Belén Martínez (Universidad Complutense de Madrid).

El text explica la tasca realitzada per la RUC, que vol ser "una comunitat d'aprenentatge on compartir experiències" i un punt de col·laboració "i de difusió del coneixement adquirit mitjançant la recerca i la pràctica a la universitat al voltant de l'ús dels horts ecodidàctics". Aquesta pràctica és avui cada cop més freqüent perquè els horts ecològics tenen un gran potencial didàctic pel que fa a "l'educació ambiental, el desenvolupament sostenible o el treball pràctic relacionat amb continguts curriculars de les ciències naturals", a més de "promoure un desenvolupament integral de les persones".

Properament, la RUC realitzarà la II Trobada d'Horts Ecodidàctics a la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB. Tindrà lloc del 26 a 28 d'abril, en el marc de la Setmana Saludable i Sostenible i dins també del programa d'activitats en commemoració del 25è anniversari de la Facultat de Ciències de l'Educació.

Dins de