Vés al contingut principal

Lucas Platero, Premi Europeu Emma Goldman

25 feb. 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Lucas Platero, investigador Juan de la Cierva del Departament de Psicologia Social de la UAB, ha rebut el 1er Premi Europeu Emma Goldman a la Recerca sobre Feminisme i Desigualtats, recentment creat per la Fundació FLAX. L'acte de lliurament es va celebrar el passat 13 de febrer a Viena.
Lucas Platero, investigador UAB
El Premi reconeix la trajectòria científica i divulgativa de Lucas Platero, que combina la seva tasca com a investigador Juan de la Cierva al Departament de Psicologia Social (UAB) amb la seva labor com a editor en l'editorial Bellaterra. Doctor en Sociologia i Ciències Polítiques (UNED) i psicòleg (UCM), Platero és membre de dos equips de recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona, AFIN  i Fractalitats de la Recerca Crítica. És, a més, activista pels drets sexuals i reproductius, i un destacat acadèmic en el camp dels estudis trans, amb nombroses publicacions en aquesta àrea. Els seus últims llibres publicats són: ”Trans*exualidades” (2014); “Por un chato de vino” (2015); “Barbarismos queer y otras esdrújulas” (2017) i “Cuerpos Marcados. Vidas que cuentan y políticas públicas” (2019).

El nom d'aquests premis són un tribut a la memòria d'Emma Goldman (1969-1940), considerada una de les protagonistes més importants de l'anarquisme nord-americà i del primer moviment per la pau, i un reconeixement a la valentia d’aquesta dona per enfrontar-se a un present difícil en aquells temps.

La Fundació FLAX és una organització de recent creació, independent i amb base a Holanda. Amb aquests premis atorga anualment dos tipus de premis: Emma Goldman (amb un total de 50.000 euros) i Emma Goldman Bola de Neu (amb 10.000 euros). Es concedeixen a un grup de persones residents a Europa (independentment de la seva ciutadania o estatus migratori), pels seus assoliments destacats i la seva contribució a la recerca sobre feminisme i desigualtat. D'aquesta manera, l'organització pretén contribuir a la promoció i l'avanç del desenvolupament de les ciències socials i les humanitats, especialment en les àrees de desigualtat i justícia social.

Dins de